ארגון "מגן" שמלווה את המתלוננים נגד משי זהב לכיפה: העיתוי נקבע על ידי הנפגעים

ארגון "מגן" וארגון "באשר תלכי" במכתב לשר החינוך "לבטל באופן מיידי את זכייתו של משי זהב בפרס ישראל". מסתמן כי משי זהב שוקל לוותר על קבלת הפרס | המשטרה פתחה בבדיקת הטענות

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 12/03/21 11:45 כח באדר התשפא

ארגון "מגן" שמלווה את המתלוננים נגד משי זהב לכיפה: העיתוי נקבע על ידי הנפגעים
יהודה משי זהב , צילום: צילום מסך

המשטרה החליטה היום (ו') לפתוח בבדיקת הטענות לפי הפרסום של עיתון הארץ מאמש כי יו"ר זק"א והזוכה המיועד בפרס ישראל, יהודה משי זהב תקף וניצל מינית ילדים, נערים, נערות ונשים. אחת מהטענות שעולות שם היא של נ', שרצה להצטרף לזק"א ונוצל מינית על בסיס שבועי במשך שנים. משי זהב: "אין שחר לדברים".

כעת מתפרסם מכתב לשר החינוך ולחברי הוועדת פרס ישראל, לבטל באופן מיידי את זכייתו של משי זהב בפרס ישראל, ע"י ארגון "מגן" הנלחם בפגיעות מיניות בחברה החרדית והדתית ומלווה חלק מהמתלוננים נגד משי זהב. כעת, ע"פ פרסום בN12 יהודה משי זהב שוקל להודיע היום על ויתור על פרס ישראל בעקבות התחקיר.

בתגובה לחדשות כיפה אומר יעקב סלע דובר ארגון מגן: "לפני כמה שנים הגיעו אלינו תלונות על התנהגות לא נאותה ופלילית לכאורה מצידו של יהודה משי זהב, אבל אז הנפגעים לא הסכימו להיחשף, לא הסכימו להתראיין ולא הסכימו להתלונן במשטרה. דבר שמאד הקשה עלינו את היכולת לטפל בסיפור".

סלע התייחס גם לתזמון פרסום התחקיר: "הרבה פעמים כשאנשים שאולים אותנו: למה דווקא עכשיו? סיפורים של עשרים שנה. הכתבת עובדת על הכתבה קרוב לשנה. העיתוי נקבע על ידי המרואיינים, קרי הנפגעים מתי הם מוכנים שיוציאו את זה".

המכתב:

שר החינוך-
חברי וועדת הפרס הנכבדים
אנו פונים אליכם בקריאה דחופה ונחרצת, לשקול מחדש את זכאותו של יהודה משי זהב לפרס ישראל.
יחד עם כולם קראנו  בזעזוע ובתחושת קבס את  העדויות הקשות שפורסמו בתחקיר בעיתון "הארץ" על התנהגותו הפוגענית של האיש. התנהגות שלכאורה כוללת פגיעות מיניות חמורות בקטינים, פגיעות בנערות בסיכון ובנשים. כל זה נעשה תוך כדי ניצול מעמדו  כאיש חסד, מוכר ומפורסם בחברה החרדית והישראלית.
אנו ארגוני הסיוע  החתומים, קוראים לכם לעשות את הדבר הישר והטוב, ולבטל באופן מיידי את זכייתו של משי זהב בפרס זה.
קולם הנשבר של הנפגעות והנפגעים זועק  אליכם דרכינו: אנשים  ונשים פגועים מדממים עכשיו  לצד הדרך. בזמן שהוא, הפוגע, יזכה לכבוד ולפרס הניתן בשם אזרחי ישראל. זה הזמן להראות לנפגעים ולנפגעות  האמיצים, שהעזו להיחשף ולספר את סיפורם שאנחנו איתם.
לאורך השנים האחרונות אנו עמלים קשות לשכנע נפגעים לתת אמון במערכות החוק והצדק במדינה ומבקשים מהם לשתף פעולה ולא לפחד. חשבו  על המסר שמתן פרס זה מעביר לכולם. על האמון השברירי במערכת שיסדק בצורה שאולי לא תוכל להבנות מחדש. הביטו אל דמעת העשוקים. הם צופים בכם עכשיו ומחכים לראות את תגובתכם ותגובת האזרחים.
בידכם כח להתחיל  את תהליך הריפוי שלהם, ושל החברה שלנו. אל תעמדו מנגד.

המכתב מארגון "מגן" הנלחם בפגיעות מיניות בחברה החרדית והדתית ומלווה חלק מהמתלוננים נגד משי זהב, וארגון "באשר תלכי" לשר החינוך ולחברי הוועדת פרס ישראל.

גם חברת הכנסת מירב מיכאלי הגיבה לדברים בחשבון הטוויטר שלה:

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן