סמוטריץ' הגיע לבית הדין וסייע בשחרור העגונה

במקום להשתתף בדיוני המליאה, יו"ר הציונות הדתית התייצב בבית הדין הרבני בירושלים, וסייע בפתרון מקרה עגינות, כשחתם על ערבות כספית בסכום גבוהה שהביאה למסירת הגט

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 21/04/21 19:33 ט באייר התשפא

סמוטריץ' הגיע לבית הדין וסייע בשחרור העגונה
הרב פרימן, הדיינים וחבר הכנסת סמוטריץ', צילום: דוברות בתי הדין הרבניים

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' הגיע הבוקר (ד') לבית הדין הרבני בירושלים, על פי בקשת שני בני זוג המצויים בסכסוך מתמשך, תוך שהוא נמנע במשך שעות ארוכות מעיסוק בפלונטר הפוליטי בשל הדיון שהתקיים בדלתיים סגורות.

הדיון עסק בתיק קשה ומורכב שמתנהל בבית הדין הרבני האזורי בירושלים. הבעל ריצה בעבר תקופת מאסר בכלא ואשתו בקשה להתגרש. בית הדין חייב בגירושין ואף הטיל על האיש סנקציות שונות כגון שלילת רישיון נהיגה ודרכון וכן "שיימינג", אך זאת ללא הועיל.

הבוקר זימן המזכיר הראשי של בית הדין, הרב משה ביטון את בני הזוג לבית הדין במגמה לנסות ולסדר גט, ולחילופין לעצור את האיש אם יסרב. לקראת הדיון פנו הצדדים לבית הדין וביקשו מהדיינים לצרף את חבר הכנסת סמוטריץ' לדיון, אף שהתקיים בדלתיים סגורות כדי שינסה לסייע בפתרון.

בדיון הסתבר שהבעל אינו מסרב עקרונית לתת גט, אלא שהמחלוקת היא כלכלית ונסובה על חלוקת דירתם המשותפת של בני הזוג. אב בית הדין הרב פרימן וסמוטריץ' הצליחו לגבש נוסחה הוגנת לפתרון הבעיה אך בני הזוג לא הגיעו להסכמה בשל חוסר אמון זה בזה.

בעקבות זאת, הציע יו"ר הציונות הדתית לחתום על ערבות אישית למימוש חלקו של הבעל במכירת הדירה המשותפת. סמוטריץ' חתם על ההסכם וקיבל בקניין בפני הדיינים ערבות כספית אישית. אחר הצהריים, ולאחר שעות דיון ממושכת נחתם בשעה טובה הגט והאישה שוחררה מכבלי עגינותה.