למרות הירידה באחוז המובטלים: ישראל כ"ץ עוצר את קיצוץ דמי האבטלה

שר האוצר הנחה את מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר, שלא לפגוע בדמי האבטלה, עד ל-12 ביוני, יום ביצוע תשלומי החל"ת עבור חודש מאי. "פועלים להוציא לפועל סיוע מיוחד למעסיקים לקלוט אנשים שהיו מחוץ לשוק התעסוקה, וממשיכים במתן תמריצים שיסייעו למובטלים ותיקים", אמר השר כ"ץ

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 21/04/21 17:57 ט באייר התשפא

למרות הירידה באחוז המובטלים: ישראל כ"ץ עוצר את קיצוץ דמי האבטלה
ישראל כ"ץ. , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שיעור המובטלים ירד היום (ד') ל-9.5%, לעומת חודש פברואר אז הנתון עמד על 14%. הנתון הציג תמונה מעודדת של המשק הישראלי שממשיך להתאושש משנת הקורונה, אך הביא עימו בשורה: קיצוץ של 10% בדמי האבטלה לכל מי שעדיין נמצא בחל"ת, החל מ-21 במאי.

מאוחר יותר הנחה שר האוצר ישראל כ"ץ, שיזם בשנה שעברה את הענקת דמי האבטלה עד חודש יוני בקרוב, את מנכ״ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר שלא לפגוע בדמי האבטלה, עד ל-12 ביוני, יום ביצוע תשלומי החל״ת עבור חודש מאי. שר האוצר ציין כי בכוונתו להסדיר עד למועד זה תכנית כוללת לתעסוקה המשכית והוסיף כי במסגרת התוכנית החדשה ינתן גם מענה לסוגיית הפחתת דמי החל״ת.

״אני מברך על עדכון נתוני האבטלה של הלמ"ס לחודש מרץ", אמר ישראל כ"ץ, "נתון זה משקף את המשך המגמה החיובית והתוצאה הישירה של החזרת המשק לפעילות שהתאפשרה בזכות החיסונים ובזכות רשת הביטחון הכלכלית הנרחבת שפרסנו לעצמאים, לבעלי העסקים ולמובטלי הקורונה, ואשר נתנה להם את התשתית הכלכלית לעבור את תקופת המשבר, ואת המשאבים לשוב לפעילות עם פתיחת המשק". 

כ"ץ הוסיף ואמר כי "אנו פועלים במרץ להוציא לפועל סיוע מיוחד למעסיקים לקלוט אנשים שהיו מחוץ לשוק התעסוקה זמן רב, ובמקביל ממשיכים במתן תמריצים שיסייעו למובטלים ותיקים ומאיצים את התקציב ואת ביצוע ההכשרות המקצועיות למקצועות מועדפים בעלי שכר ופיריון גבוה. נתון חיובי זה מצטרף לשיפור הכללי במגמות המאקרו של המשק הישראלי ובהם הכנסות המדינה, התאוששות ניכרת במסחר, בפנאי וכן שיא ברכישות כרטיסי אשראי, שמהווים יחדיו איתות לאיתנות הכלכלה הישראלית".