בן גביר מאותת לליכוד: "לא אהיה חותמת גומי"

חבר הכנסת מהציונות הדתית, סרב להשתתף בהצבעה על תקנות הקורונה, ויצא מהמליאה, לא לפני שתקף את הממשלה על אי העברת חומרים רלוונטים, וביקש: "לזכור את הצד השני שרוצה לחזור לשגרה, לפני שחושבים על ההגבלות"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 21/04/21 15:21 ט באייר התשפא

בן גביר מאותת לליכוד: "לא אהיה חותמת גומי"
בן גביר. מסמן לנתניהו, צילום: Olivier Fitousi/Flash90

בזמן שהמגעים של הליכוד עם מפלגת ימינה עלו על שרטון, כעת נתקלים במפלגתו של נתניהו במוקש חדש, בדמותו של איתמר בן גביר. חבר הכנסת מטעם הציונות הדתית, סרב להשתתף היום (ד') בהצבעה במליאה על "תקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה", בטענה כי לא קיבל מהממשלה את החומרים לפני ההצבעה. 

"להבא הממשלה חייבת להעביר את החומרים לפני ההצבעה", הבהיר חבר הכנסת בן גביר, "אני לא חותמת גומי ולא אצביע לפני שאקרא ואעמוד על כך שלא מגבילים אזרחים לשווא".

יו"ר עוצמה יהודית יצא מהמליאה בעת ההצבעה על התקנות, לא לפני שעסק בנאומו בפגיעה בעצמאים ובעסקים הקטנים: "מסעדות נסגרו, משרדי עורכי דין פשטו רגל. כולם ספגו מכה קשה. השאלה האם אנו עושים כל מה שאנחנו יכולים כדי לטפל במגזרים הללו, לסייע ולפעול למען אותם בעלי משפחות שיש להם ילדים, בשביל חוסנה של החברה בישראל". 

בסיום נאומו ביקש חבר הכנסת ממקבלי ההחלטות לזכור את העצמאים טרם הטלת הגבלות נוספות: "לפני שחושבים על איסורים, לפני שחושבים על תקנות, על הגבלות, לזכור את הצד השני, את בעלי המשפחות שרוצים לחזור לשגרה".