עבאס מאותת לימין: "מן הראוי שיתנהל דו שיח בין הערבים לציונות הדתית"

יו"ר רעמ מגנה את גלי האלימות והטרור בחברה: "אני מגנה כל סוג של אלימות כנגד הרב מאלי וכל אזרח", ותוקף את סמוטריץ: "לצאת בקמפיין מאורגן שכבר נרצח ראש מממשלה בישראל על הסתה פוליטית?"

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 20/04/21 12:07 ח באייר התשפא

עבאס מאותת לימין: "מן הראוי שיתנהל דו שיח בין הערבים לציונות הדתית"
מנסור עבאס., צילום: Flash90

יו"ר רעמ מנסור עבאס קיים היום (ג') ראיונות לתקשורות בו הוא הסביר את ההחלטה לתמוך אתמול בגוש לפיד בהחלטות הועדה המסדרת של הכנסת. באחד מהראיונות לרדיו 103 התייחס גם לאלימות בחברה ובפרט לתקיפה שחווה ראש ישיבת יפו, הרב מאלי מזוג ערבים ברחובות העיר: "גיניתי טרור כל הזמן ואני מוכן לעמוד מול בית המשפט. אני מגנה כל סוג של אלימות כנגד הרב מאלי וכל אזרח ובן אדם באשר הוא, אלימות זו לא שפה. אנחנו חייבים לנהל שיח ענייני מכבד אפילו אם יש מחלוקות ומחלוקות קשות. אנחנו נגד אלימות נגד כל אחד". 

וגם התייחס לגל האלימות של החברה הערבית כלפי חרדים: "זה פסול בעיניי ואני גיניתי את זה, גם ערבים נגד יהודים וגם יהודים נגד ערבים. אני לא רק אקרא, אני אפעל כדי להפסיק את זה. אני רוצה להדגיש כל פעולה שאנחנו עושים, כל ביקור עם מי שלא יהיה בארץ ומחוצה לה – מטרתו להשיג את החזון".

תקף את ח"כ בצלאל סמוטריץ על ההחלטה לצאת בקמפיין נגד ישיבה עם מפלגתו:"סמוטריץ' ובן גביר וכל הגישה היא גישה מוטעית. אם היו אומרים שאנחנו פוסלים את שיתוף הפעולה עם רע"מ זה לגיטימי, אבל לצאת בקמפיין מאורגן שכבר נרצח ראש מממשלה בישראל על הסתה פוליטית?"

ויצא אליו במסר מפייס ומאחד: "הוא טעה בגישה שלו, אנחנו הושטנו יד, אמרנו לא פוסלים אף אחד, לא נפסול אלא את מי שפוסל אותנו. גם אני לא מכליל, בציונות הדתית כזרם ולא כרשימה או כמפלגה הרבה אנשים באו איתי במגע, גם רבנים אומרים לי דברים אחרים ממה שאומרים סמוטריץ' ובן גביר, לכן אני לא מכליל בקטע הזה. מן הראוי שיתנהל דו שיח בין החברה הערבתי לחברה הציונית דתית. ננסה למצוא מכנה משותף ולהכיר אחד את השני".