מנסור עבאס בקריאה לנתניהו: "לא נהיה שק חבטות כמו שהיינו במשך שבועיים"

לאחר שעורר סערה והצביע עם גוש לפיד לניהול הוועדה המסדרת מסביר יו"ר רעמ את מערכת השיקולים: "להיות שותפים בהחלטות הממשלה, מי שיבוא לקראתנו, נבוא לקראתו" |סמוטריץ: "מזל שזה קרה עכשיו וכולנו נתפכח ולא באמצע מבצע בעזה"

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 20/04/21 07:43 ח באייר התשפא

מנסור עבאס בקריאה לנתניהו: "לא נהיה שק חבטות כמו שהיינו במשך שבועיים"
מנסור עבאס, יו"ר רע"מ, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

יו"ר מפלגת רע"מ ח"כ מנסור עבאס התראיין הבוקר (ג') לרשת ב' לאחר שהפתיע אמש את מפלגת הליכוד לאחר שתמך בגוש של ח"כ יאיר לפיד בהחלטת ניהול הוועדה המסדרת: "התמיכה אתמול היא לא לגוש ספציפי, תמכנו בעצמנו. שמרנו את האפשרות להיות לשון המאזניים. אנחנו לא בכיס של איש, אלא של החברה הערבית. לא נסכים להיות שק חבטות ומושא לעלילות דם" 

עבאס הסביר שמערכת השיקולים נובעת מהיכולת של רע"מ להשפיע על המדיניות: "כל מה שדרשנו בחודשים האחרונים - להיות שותפים בהחלטות הממשלה, במיוחד בנוגע לחברה הערבית. ההחלטה שנפלה היא תוצאה של מערכת שיקולים, אחת ממנה היא הישיבה עם לפיד, אבל זה לא העיקר. אנחנו מחנה עצמאי. מה שהובטח לנו לא מכריע את הכף - כל האופציות על השולחן"

ימי המנדט של רה"מ נתניהו יסתיימו בעוד שבועיים ועדיין לא ברורה עמדת רע"מ באיזה גוש היא תומכת, עבאס מנסה להציג את מפלגתו כלשון המאזניים ורק השיקול המרכזי הוא "מי שיבוא לקראתנו, נבוא לקראתו", והוסיף "אנחנו לא מנתקים קו עם אף אחד. אין פה נטייה, נלך עם מי שיבוא לקראתנו. לא ניהלנו משא ומתן קואליציוני - אלא מגעים על הוועדה המסדרת. זו לא החלטה אסטרטגית".

בעקבות החלטת עבאס לתמוך בגוש לפיד, ח"כ בצלאל סמוטריץ הסביר כי כי זו ההוכחה לכך שלא ניתן לסמוך על רע"מ: "מה שקרה במליאה ממחיש יותר טוב מכל תסריט, עד כמה אסור להשעין קואליציה על רעמ. היום זה ועדה מסדרת. מחר מבצע בעזה. לתשומת לב כל מי שהמדינה הזו יקרה לו" שיתף סמוטריץ את דבריה של ח"כ סטרוק והוסיף: "מ.ש.ל. והאמת, מזל שזה קרה עכשיו וכולנו נתפכח ולא באמצע מבצע בעזה."

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן