לפיד: "בעוד שלושה שבועות יכולה להיות פה ממשלת אחדות ישראלית"

יו"ר יש עתיד התייחס בהצהרה לתקשורת להצעת החוק שיזם השר דרעי ואמר: "בחירות ישירות זה בחירות חמישיות". לפיד הוסיף וטען כי בעוד 15 ימים נתניהו ייכשל בהרכבת הממשלה, הוא יבקש את המנדט מריבלין

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 19/04/21 15:05 ז באייר התשפא

לפיד: "בעוד שלושה שבועות יכולה להיות פה ממשלת אחדות ישראלית"
לפיד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כחלק מהצהרות ראשי המפלגות היום (ב'), גם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, מסר הצהרה לתקשורת והתייחס לשיחות שהוא מקיים עם הסיעות השונות בדרך להקמת הממשלה. בדבריו התייחס לפיד גם להצעה לקיום בחירות ישירות ושלל את האפשרות הזאת על הסף. 

"שמעתי אתמול את ההצעה של נתניהו ודרעי ללכת לבחירות ישירות", אמר לפיד, "בואו נקרא לזה בשם האמיתי, זה בחירות מספר חמש. במקום ממשלת אחדות, עוד בחירות. שוב כל מה שאנחנו לא רוצים שיקרה. עוד חודשים של שיתוק פוליטי, שנאת אחים, אלימות, קלפיות וסרטי פולחן של נתניהו. במקום כלכלה, תקציב השקעה בבתי הספר".

יו"ר יש עתיד המשיך וטען כי, "הסיבה להצעה הזו היא שנתניהו לא יכול להרכיב ממשלה והוא הולך בין טריקים לשטיקים ולרמאויות. לא צריך עוד בחירות. הם נגמרו בזה שבפעם הרביעית אין לו ממשלה. אם הוא לא יצליח, נבקש את המנדט כדי להקים ממשלת אחדות ישראלית, שתשים קץ לקטסטרופה, להגביל קדנציה של ראש ממשלה".

"אלה הבחירות שלנו", אמר לפיד, "בחירות חמישיות או ממשלת אחדות ישראלית. ימין מרכז ושמאל ביחד מפשילים שרוולים. מדינת ישראל זקוקה לאחדות לממשלה מתפקדת צריכה לראות שהמנהיגים שלה יודעים לעבוד יחד בעוד שלושה שבועות יכולה להיות פה ממשלת אחדות ישראלית זה עדיף על בחירות חמישיות".