מבצע משטרתי חסר תקדים: עשרות עצורים בחשד לאחזקת אמצעי לחימה

המאבק של משטרת ישראל בנשק הבלתי חוקי בחברה הערבית - ממשיך | עשרות שוטרים, בלשים, לוחמי מג"ב וכלבנים פשטו לפנות בוקר על בתי חשודים באחזקת אמצעי לחימה ברחבי השרון והמשולש, מאות כלי נשק ותחמושת רבה נתפסו

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 19/04/21 13:19 ז באייר התשפא

מבצע משטרתי חסר תקדים: עשרות עצורים בחשד לאחזקת אמצעי לחימה
המפכ"ל שבתאי, צילום: דוברות המשטרה

הותר לפרסום: לאחר חקירה סמויה שהתנהלה בחודשים האחרונים ביחידה ללוחמה פשיעה של מרחב שרון, עשרות רבות של שוטרים, בלשים, לוחמי מג"ב וכלבנים, פשטו על בתיהם של עשרות חשודים בסחר באמצעי לחימה מערי השרון והמשולש, ועצרו אותם תוך ביצוע מבצע חיפושים נרחב.

במסגרת החקירה הסמויה והממושכת, גובשה תשתית ראייתית, כנגד 40 חשודים בעבירות סחר ושימוש באמצעי לחימה, לרבות רובי M-16, קלצ'ניקוב, עשרות אקדחים, רימונים וארגזי תחמושת רבים. הבוקר, עם מעבר החקירה לשלביה הגלויים, הוצגה הפעילות במעמד השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, מפקד מחוז מרכז ניצב משה ברקת ומפקד מרחב שרון תנ"צ חיים שמואלי.

עשרות האקדחים שנתפסו בפשיטה

עשרות האקדחים שנתפסו בפשיטהצילום: דוברות המשטרה

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה התייחס למבצע רחב ההיקף שהפך הבוקר לגלוי: "התכנסנו כדי לציין פרוץ למבצע "רשימה שחורה", המסמן את המטרה: סגירת הברז, ולא רק ניסיון לרוקן את הבריכה בכפית. טיפול בסוחרי האמל"ח ולא רק במחזיקי האמל"ח, וכאלה הם רוב רובם של עשרות העצורים אשר הראיות נגדם כבר נאספו וגובשו היטב. הפעילות הזאת ועוד רבות נוספות מביאה לידי ביטוי את היכולות של המשטרה להשאר תמיד כמה צעדים קדימה מהעבריינים, ועוד נראה זאת בזמן הקרוב במקומות נוספים כאמור". 

רובי קלצ

רובי קלצ'ניקוב שנתפסו בפשיטהצילום: דוברות המשטרה

מפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי הוסיף ואמר כי, "המבצע הזה הוא חלק ממאמץ ארצי של משטרת ישראל במאבק באלימות בחברה הערבית, והוא יימשך מהעבריין ברחוב ועד ארגוני הפשיעה, כבר ניתן לראות את ההשפעה של המבצעים האלה על השטח, תפיסת כלי הנשק משפיעה בהכרח על כמות האירועים. בשבוע האחרון היינו עדים לאלימות קשה שמופנית כלפי השוטרים המבצעים את תפקידם - לא נקבל ולא נשלים עם התמונות הקשות. אירועים אלו יטופלו ביד קשה ובנחישות
אני מצפה מכל אדם שומר חוק לגנות את אותם פורעי חוק, להוקיע ולסייע בידינו לעקור את התופעות הפסולות והמסוכנות הללו".

ארגזי התחמושת שנתפסו

ארגזי התחמושת שנתפסוצילום: דוברות המשטרה

עשרות שוטרים ולוחמים השתתפו בפשיטה ובמעצרים

עשרות שוטרים ולוחמים השתתפו בפשיטה ובמעצריםצילום: דוברות המשטרה