הסוף לפלונטר הפוליטי? ש"ס הגישה הצעה לבחירה ישירה לראשות הממשלה

היוזמה של שר הפנים אריה דרעי להתרת הפלונטר הפוליטי צוברת תאוצה, כשחברי הכנסת מיכאל מלכיאלי ומשה ארבל הגישו את הצעת החוק שתנסה להביא לבחירות ישירות לראשות הממשלה תוך 30 יום, וללא פיזור הכנסת

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 19/04/21 12:49 ז באייר התשפא

הסוף לפלונטר הפוליטי? ש"ס הגישה הצעה לבחירה ישירה לראשות הממשלה
דרעי עם נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עוד 15 ימים נותרו לסיום המנדט של בנימין נתניהו, וכל הניסיונות להגיע להבנות עם סמוטריץ' לגבי תמיכה אפשרית של רע"מ - עלו בתוהו. אתמול (א') התפרסם כי שר הפנים אריה דרעי, הציג ליו"ר ימינה נפתלי בנט, יוזמה מקורית לפיה יאשרו חוק לבחירות לראשות הממשלה באופן חד פעמי.

הצעת החוק שהוצגה גם לנתניהו, והוגשה לפני שעה קלה על ידי חברי הכנסת מש"ס, מיכאל מלכיאלי ומשה ארבל, מציינת כי תוך 30 יום מאישור החוק יתקיימו בחירות ישירות לראשות הממשלה, והכנסת ה-24 לא תפוזר. רק חברי כנסת נוכחיים יוכלו להתמודד לתפקיד, ועל כל מועמד להביא את חתימותיהם של 20 חברי כנסת מכהנים. כמו כן, רק אזרחים שבחרו בבחירות האחרונות, יוכלו להשתתף בהצבעה ביום הבחירות.

המועמד שיזכה, יהיה זה שיקבל לפחות 40 אחוזים מהקולות. אם אין אף מועמד שקיבל יותר מאחוז תמיכה זה, או ששני מועמדים הגיעו לשיוויון, אז יתקיים סיבוב שני תוך שבועיים. בנוסף, הצעת החוק קובעת גם כי תוצאות הבחירה הישירה יפורסמו תוך שמונה ימים בלבד, ומרגע ההכרזה על התוצאות, כל סמכויות ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי יועברו למועמד המנצח. לאחר מכן יוכל המועמד שזכה להרכיב ממשלה תוך שלושה חודשים, ועליו להודיע על כך ליו"ר הכנסת, ללא מעורבותו של הנשיא.

ההצהרות הפוליטיות של כמעט כל סיעות הכנסת שיתקיימו היום, צפויות לכלול התייחסות להצעת החוק ולהרכבת הממשלה. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן