השר אוחנה לשופטים: "המשטרה עושה את חלקה - עכשיו תורכם"

אירועי האלימות המתגברים בחברה הערבית בימים האחרונים, הביאו את השר לביטחון פנים להכריז כי המשטרה תפעל בנחרצות נגד התוקפים ולהבהיר: "התקפות שלא צריך להיות להם מקום באף מקום בעולם – אך בטח לא במדינת הלאום של העם היהודי"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 19/04/21 12:05 ז באייר התשפא

השר אוחנה לשופטים: "המשטרה עושה את חלקה - עכשיו תורכם"
אוחנה ומפכ"ל המשטרה בסיור , צילום: דוברות המשטרה

השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה התייחס הבוקר (ב') לאירוע בו הותקפו ראש ישיבת "שירת משה" ביפו, הרב אליהו מאלי ומנהל הישיבה משה שנדוביץ', וכן לתקריות של פגיעה של ערבים ויהודים במהלך הימים האחרונים. "מחזק את כוחות המשטרה שפעלו למעצרם המהיר של בני העוולה שתקפו את הרב אליהו מאלי ביפו איתו שוחחתי אמש, ושפעלו בעוצמה למניעת הפרות סדר במהלך הלילה", אמר אוחנה.

"הנחיתי את משטרת ישראל לפעול בחומרה נגד כל המקרים מהימים האחרונים מירושלים בהם ערבים תקפו יהודים חרדים רק משום שהם כאלה", המשיך השר לביטחון פנים, "התקפות שלא צריך להיות להם מקום באף מקום בעולם – אך בטח לא במדינת הלאום של העם היהודי. יש כבר מספר עצורים מהאירועים הללו, ויהיו נוספים".

השר אוחנה סיפר כי לפנות בוקר נפתח מבצע "רשימה שחורה" במסגרתו נעצרו עשרות סוחרי נשק ואמצעי לחימה, בעיקר מטייבה ומהמשולש, במטרה לעצור את זליגת הנשק לרחוב בערים הערביות. "אני סומך על המפכ"ל ועל כוחות משטרת ישראל", אמר אוחנה, "הבהרתי להם כי יקבלו את כל הגיבוי למלחמה להשבת החוק והסדר לתושבים כולם".

"הפשיעה והאלימות בחברה הערבית זוכה לקשב ולמשאבים משטרתיים יותר מאי פעם", אמר השר ליבטחון פנים, "הקמנו תחנות משטרה בישובים הערבים, גייסנו שוטרים ערבים, כל המחוזות הגיאוגרפיים של משטרת ישראל והיחידות הארציות מכוונות את פעילותם לפגוע בפשיעה זו ואף הקמנו אגף ייעודי לסיכול הפשיעה בחברה הערבית, אגף סי"ף בעלות של עשרות מיליוני ש"ח – וזאת למרות כל הקשיים הפוליטיים והתקציביים. כוחות משימה מיוחדים פועלים בחודשים האחרונים בטובא זנגריה, בטורעאן, בטמרה ובצפון כולו, ברהט, בבאר שבע ובכבישי הנגב, ביפו, בלוד, במשולש ובמקומות נוספים".

"הדרך לצמצם את הפשיעה לא עוברת רק דרך המשטרה", אמר אוחנה, "אלא גם דרך המנהיגות המקומית והארצית, מערכות החינוך, הרווחה והתעסוקה".

השר לביטחון פנים התייחס למערכת המשפט, שתפקידה למנוע את חזרת הפשיעה לרחובות: "גם בתי המשפט והפרקליטות – ואני פונה אליהם מכאן: אל תקלו ידכם, מדובר במכת מדינה. תפיסות הנשק והאמל"ח וכמות המעצרים בעליה משמעותית לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הציבור כולו מצפה לאכיפה נחושה בדמות מעצרים שירחיקו את העבריינים ויגנו על החברה ועונשי מאסר ממושכים שירתיעו את מי שחושב לצעוד בעקבותיהם. המשטרה עושה ותעשה את חלקה. עכשיו תורכם", סיכם אוחנה.