ראש עיריית לוד מאיים: "נחסום את הכניסה לנתב"ג"

בעקבות העלייה במספר תקריות הירי בעירו, שיגר יאיר רביבו מכתב למפכ"ל קובי שבתאי ולשר לביטחון פנים אמיר אוחנה, בו מפורטות דרישותיו: כינוס בהול של הקבינט הביטחוני, יציאה למבצע חומת מגן 2 לאיסוף נשק לא חוקי והצבת 1,000 לוחמי מג"ב בעיר

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 18/04/21 12:04 ו באייר התשפא

ראש עיריית לוד מאיים: "נחסום את הכניסה לנתב"ג"
רכב שפוצץ בלוד, צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה

"אנו יוצאים לדרך. למלחמה על הבית", כך כתב הבוקר (א') ראש עיריית לוד, יאיר רביבו בחשבון הפייסבוק שלו, זאת בעקבות מכתב ששלח לשר לביטחון פנים אמיר אוחנה ולמפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי, בו הוא דורש מהם התערבות מיוחדת ומיידית כתגובה למקרי הירי והאלימות במגזר הערבי בעיר.

"מאסנו בהיעדר המשילות. המשטרה פועלת היטב אבל זו טיפה בים", אמר רביבו והכריז: "אנו מחריפים המאבק עד שיושב השקט לרחובות העיר. המצב בלוד הפך בלתי נסבל. אני שומע את הקולות והקריאות הצודקות שלכם לשים סוף לסיוט המתמשך של אירועי הירי, נפצים, זיקוקין ומואזין שהתגבר באופן לא נורמאלי משעה 04:00 בבוקר".

במכתב ששלח ראש העיר, לראשי מערכת אכיפת החוק, הוא פירט את דרישותיו: "אנו דורשים כינוס בהול של הקבינט הביטחוני ויציאה למבצע חומת מגן 2 לאיסוף הנשק הלא חוקי, ביצוע מעצרים נרחבים, חילוט כסף ונכסים של עבריינים, הצבת 1,000 לוחמי מג"ב לאלתר כולל גיוס מילואים. לא נסתפק יותר בכיבוי שריפות של 50 שוטרים מכח משימה בלוד", הבהיר רביבו. 

"אם לא כן", הודיע ראש העיר, "נשבית את העיר ונסגור את כל הכניסות והיציאות, כולל חסימת כביש 40 ומסילות הברזל וחסימות הכניסה לשדה התעופה. נגביר את המחאה עד שהפושעים יסולקו מהעיר ועד שהשקט יחזור לרחובות".

מכתבו של רביבו לראשי מערכת אכיפת החוק

מכתבו של רביבו לראשי מערכת אכיפת החוקצילום: עיריית לוד

ביום שלישי הקרוב, 20 באפריל, בשעה 18:00, תתקיים ישיבת מועצת עיר דחופה, לדיון במצב הביטחון האישי החמור בעיר, לדיון זה יוזמנו כל 120 חברי הכנסת וצמרת המשטרה. כך על פי רביבו. 

"מבצע חומת מגן 2"

"מבצע חומת מגן 2"צילום: עיריית לוד