האיראנים מעדכנים: הצלחנו להעשיר אורניום לרמה של 60%

יו"ר הפרלמנט האיראני הודיע, כי כפי שהבטיחו בתחילת השבוע, פרויקט הגרעין שלהם נמצא במרחק של 30% מהכמות הדרושה לפיתוח הנשק המסוכן. "גאה להכריז שבשעה 00:40 בלילה, מדענים אירנים צעירים ונחושים הצליחו להעשיר אורניום לרמה של 60%"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/04/21 12:21 ד באייר התשפא

האיראנים מעדכנים: הצלחנו להעשיר אורניום לרמה של 60%
רוחאני נואם באו"ם, צילום: Amir Levy/FLASH90

יו"ר הפרלמנט  האיראני, מוחמד באקר קאליבאף, הודיע היום (ו') כי הרפובליקה האסלאמית הצליחה להעשיר אורניום לרמה של 60%, כפי שהבטיחה בתחילת השבוע. מדובר רמת העשרת האורניום הגבוהה ביותר אליה הגיעו באיראן עד כה, וכעת איראן נמצאת במרחק של 30% מהכמות הדרושה לפיתוח נשק גרעיני. 

בציוץ בטוויטר, הודיע יו"ר הפרלמנט: "אני גאה להכריז שבשעה 00:40 בלילה, מדענים אירנים צעירים ונחושים הצליחו להעשיר אורניום לרמה של 60%. ברכות לאנשים האמיצים של הרפובליקה האסלאמית של איראן על ההצלחה במשימה".

לפני יומיים, נשיא איראן, חסן רוחאני, איים על ישראל ובנות בריתה: "אתם לא יכולים לקיים קשר עם האומה האיראנית ולבצע פשעים בנתנז. נחתוך את היד שלכם כשאתם מבצעים פשעים". עוד הוא אמר: "חתכנו את שתי הידיים שלכם – אחת עם הצנטריפוגות המתקדמות מסוג ה-IR-6 ואת השנייה עם 60 אחוזי ההעשרה. ברור שאנחנו לא עוצרים, אנחנו לא מחכים".

לטענת האיראנים, הצעד להגברת העשרת האורניום הגיע כתגובה לנזק שנעשה במתקן הגרעין בנתנז. "כנראה שמדובר בפשע של הציונים", אמר רוחאני, "אם הציונים ינקטו פעולה נגד האומה שלנו, אנחנו נגיב. הם קיבלו תגובה ראשונה - התגובה הראשונה הייתה שאם אתה גורם לבעיה באתר הגרעין שלנו, בשטח שלנו, אנחנו לא נחליף אותן חזרה לסוג הקודם. אנחנו מסירים את הצנטריפוגות ומתקינים במקומן צנטריפוגות מתקדמות מסוג IR-6, כך תבינו שאתם לא יכולים למנוע מאיתנו להשתמש בטכנולוגיה הזו".

ברשת אל ערביה דווח השבוע, כי חבר הפרלמנט האיראני, עלי רזא זאקאני הודה כי הפיצוץ שאירע במתקן הגרעיני, הרס את מרבית מתקני ההעשרה במתחם. שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף אמר: "הטרור הגרעיני בנתנז התחיל סחרור מסוכן שיכול להיגמר רק ע"י סיום הטרור הכלכלי האמריקני שיזם טראמפ. לביידן יש בחירה ברורה לעשות: עסקת אובמה או קמפיין 'הכישלון המקסימלי' של טראמפ. אין אלטרנטיבה".


(הדיווח ברשת NBC)