גם לשירות הלאומי: טקס הזיכרון לבנות שנהרגו במהלך התנדבותן

טקס מיוחד התקיים בבית העלמין ירקון לזכרה של תמר פניגשטיין ז"ל ובנות שירות לאומי נוספות שנפלו במהלך שירותן, זאת ללא הכרה ממלכתית. "נתנה הרבה מעצמה ורק בגלל שלא התנדבה לצה"ל היא אינה מקבלת הוקרה מהמדינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/04/21 15:56 ב באייר התשפא

גם לשירות הלאומי: טקס הזיכרון לבנות שנהרגו במהלך התנדבותן
צילום: דוברות

בטקס מיוחד בבית העלמין ירקון ובהשתתפות הח"כ ניר אורבך ואישי ציבור נוספים, העלו היום (ד') את זכרה של תמר פניגשטיין ז"ל ובחורות נוספות שנפלו במהלך השירות הלאומי אליו התנדבו, זאת ללא הכרה ממלכתית. תמר נהרגה בתאונת דרכים ברכבת הקלה בירושלים בו' בכסלו תש"פ, 4.12.19, בדרכה להתנדבות בשירות הלאומי בבית החולים שערי צדק.

ביוזמת חברותיה ביניהן כאלה שהיו עמה באותו ערב, נערך היום טקס לזכרה. כיום בישראל אין מעקב או הכרה אחרי אלו שמצאו את מותם במהלך השירות הלאומי, אין שום גוף שיודע להגיד אפילו כמה נופלים יש כאלה. חברותיה של תמר מבקשות לתקן זאת ולהעניק כבוד אחרון וזיכרון גם לאלו שקיפדו את חייהם במהלך התנדבותם למען המדינה. במהלך הטקס צוינו נופלים נוספים מהשירות הלאומי ביניהן אורי אנסבכר ז"ל. בנות ובני השירות הלאומי הם עשרות אלפי בחורות ובחורים שנותנים בכל שנה ממרצם ומזמנם בהתנדבות במשימות בטחון, רפואה, רווחה ותחומים נוספים.

ח"כ ניר אורבך מימינה, הפועל להכרה ממלכתית בנופלים מהשירות הלאומי, אמר: "אנחנו שולחים את בנינו ובנותינו לשירות בצבא ולשירות לאומי. אנחנו מחנכים את ילדינו וילדותינו להשתבץ לתפקידים משמעותיים ולמלא את התפקיד בצורה מיטבית. דווקא ביום הזה, יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה, אני מבטיח יחד עם ראש הרשות לשירות לאומי ראובן פינסקי לפעול להנצחה ולהוקרה של תמר ושל בני ובנות השרות הלאומי שנהרגו או שנפטרו בעת מילוי תפקידם".

מנכ"ל האגודה להתנדבות, ירון לוץ, הוסיף "בכל מקום אפשר למצוא את  השרות הלאומי התורם למען חברה טובה יותר לכן יש חיבור נכון ליום הזיכרון גם לבני השרות שתורמים למען החברה כולה".

את הטקס חתם אביה של תמר, משה פניגשטיין, המנהל האדמיניסטרטיבי של ישיבת בני עקיבא גבעת שמואל. "תודה לכן חברות יקרות שאתן לא שוכחות. תמר התנדבה במחלקת נשים בהריון בסיכון במחלקה שמלאך המוות עושה כרצונו ללא הבדל דת וגזע. היא נתנה הרבה מעצמה ורק בגלל שלא התנדבה לצה"ל היא אינה מקבלת הוקרה מהמדינה על תרומתה בדומה לשאר בני השרות הלאומי. יש לתקן זאת בהקדם".