ח"כ סופר: "חבים מוסרית ללוחמים"

בעקבות האירוע הקשה של איציק סעידיאן, הלוחם שהצית עצמו מול משרדי אגף השיקום, ח''כ אופיר סופר קורא לשנות את הגישה כלפי הלומי הקרב: "זה חוב מוסרי שלנו כלפי הלוחמים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/04/21 18:41 א באייר התשפא

ח"כ סופר: "חבים מוסרית ללוחמים"
ח"כ סופר, צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90

ח"כ אופיר סופר, יו"ר הוועדה לטיפול בהלומי קרב ולנפגעי פוסט טראומה, ונפגע פוסט טראומה בעצמו, התראיין היום (ג') לאמיר איבגי, בעקבות האירוע הקשה של איציק סעידיאן, הלוחם שהצית עצמו מול משרדי אגף השיקום, וקרא לשנות את הגישה כלפי הלומי הקרב. "זה חוב מוסרי שלנו כלפי הלוחמים, זו חובה שלנו כלפי חוסנה הלאומי של מדינת ישראל".

 

 

ח"כ סופר התייחס לחוסר ההכרה בנפגעי פוסט טראומה: "אני חש את הסערה של כל מי שנמצא סביב העניין הזה במשך כל השנה. אני חושב שיש לנו המון מה לעשות כאן. אני חושב שהנקודה המרכזית נכנסת תחת המילה הכרה. אני הכנסתי לשם את המודעות, זה צריך להתחיל במפקדים ולהמשיך בהכרת התופעה, שאנשים עצמם יכירו את הסימפוטים, וכלה בתהליך שאנחנו, מדינת ישראל, חייבת חוב ערכי אל מול הלחמים שלנו שלא חזרו שלמים בגופם ובנפשם להגן על המולדת, להגן עלינו. זה חוב מוסרי שלנו כלפי הלוחמים, זו חובה שלנו כלפי חוסנה הלאומי של מדינת ישראל, של החברה בישראל. אי אפשר להשאיר את זה לפצועים עצמם ולבני משפחותיהם".

ח"כ סופר אמר מה לדעתו השינוי שצריך לקרות: "אני חושב שצריך לשנות תפיסה, צריך לשנות מדיניות. התפיסה צריכה להיות שיקומית, טיפולית. הרבה יותר עם הפנים אל הלוחם, אל הפצוע, פחות עניין של ניצול נכויות, ויותר עניין של לשקם ולהחזיר אותו אל המסלול".