נכה צה"ל מצוק איתן הצית את עצמו. השר ביטון: "נידרש לעשות עוד למען נכי צה"ל"

איציק סעידיאן סובל מפוסט טראומה ממבצע צוק איתן. הערב הגיע הצעיר למשרדי אגף השיקום של משרד הביטחון בפתח תקווה ומסיבה שאינה ברורה הצית את עצמו. שר הביטחון הורה על ביצוע תחקיר מהיר ויסודי של נסיבות האירוע

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/04/21 19:17 ל בניסן התשפא

נכה צה"ל מצוק איתן הצית את עצמו. השר ביטון: "נידרש לעשות עוד למען נכי צה"ל"
ארכיון, צילום: פלאש 90

איציק סעידיאן, נכה צה"ל בן 26, הסובל מפוסט טראומה ממבצע צוק איתן, הגיע הערב (ב') למשרדי אגף השיקום של משרד הביטחון בפתח תקווה ומסיבה שאינה ברורה הצית את עצמו. מאבטחי משרד הביטחון פעלו באופן מידי להעניק לו עזרה ראשונית והזעיקו את מד"א. הצעיר פונה באמבולנס לבית החולים שיבא בתל השומר כשמצבו קשה.

מתחקור ראשוני עולה כי הצעיר שלף בקבוק עם חומר דליק שהביא עמו. הוא שפך את החומר על גופו והצית את עצמו ברחבת הכניסה לבניין. מאבטחי משרד הביטחון פעלו באופן מידי, בסיוע מטפי כיבוי, על מנת להעניק לו עזרה ראשונה ובמקביל הזעיקו את כוחות ההצלה.

נסיבות האירוע אינן ברורות בשלב זה. שר הביטחון, בני גנץ, ומנכ"ל משרד הביטחון, אמיר אשל, התעדכנו בפרטי המקרה, והורו על ביצוע תחקיר מהיר ויסודי של נסיבות האירוע.

השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון, מיכאל ביטון אמר לאחר המקרה הטרגי: "ארוע קשה מאד שקרה בשעה 18:00 בבניין מרכבים בפתח תקוה. נכה צהל יצחק סעדיאן 25 אחוז נכות PTSD הגיע לפני הכניסה לבניין ברחבה והצית את עצמו אחרי ששפך מבקבוק בנזין על גופו. אני מתפלל לרפואתו ואגיע לבקרו. נתחקר האירוע. פעלנו השנה ונידרש לעשות עוד למען נכי צהל בדגש על נפגעי טראומה".


(דיון שנערך בכנסת: איך יכול להיות שלהיות נכה צה"ל הפך ללעג? ערוץ הכנסת)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן