פרשת עופר כסיף | מספר שוטרים נחקרו במח"ש

חבר הכנסת מהרשימה המשותפת הגיש אתמול תלונה במשטרה לאחר ששוטרים היכו אותו בצורה קשה בהפגנה ביום שישי האחרון, ובמח"ש נחקרו היום באזהרה מספר שוטרים בחשד למעורבות באירוע

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 12/04/21 16:10 ל בניסן התשפא

פרשת עופר כסיף | מספר שוטרים נחקרו במח"ש
כסיף, אתמול, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

ח"כ עופר כסיף מהרשימה המשותפת, שהותקף באלימות קשה ביום שישי בשבוע שעבר על ידי שוטרים במהלך הפגנה במזרח ירושלים, הגיש אתמול תלונה במח"ש, והיום (ב') 5 שוטרי יס"מ נחקרו בחשד לתקיפתו. חלקם אף נחקרו תחת אזהרה.

עופר כסיף: "אני בטוח בדרכי ומשוכנע בצדקתי"

השוטרים נחקרו החל משעות מהבוקר לאחר והם זומנו לחקריה לאחר תלונתו של כסיף, החומרים שנאספו והעדות שמסר אתמול מפקד הכוח סנ"צ רונן חזוט. לשוטרים שנחקרו באזהרה מיוחסות, בין היתר עבירות של תקיפה ושימוש בכוח מופרז.

במהלך ראיון שנערך עמו אתמול בכאן חדשות, טען כסיף: "המשטרה מעבר להתנהלות הברברית שלה לא רק כלפיי, אלא גם כלפי מפגינים נוספים, מוסיפה חטא על פשע ומשקרת פעם אחר פעם. בהתחלה אמרו שנתתי אגרוף וחזרו בהם, אחרי זה אמרו בעטתי וחזרו בהם, עכשיו הם אומרים שאמרתי משהו - אולי גם מזה  יחזרו. שקר מוחלט. נניח והייתי אומר משהו נוראי, זה לא מצדיק הרמת יד מטעם מי שאמור להיות איש החוק".

על האלימות כלפיו ועל הטענה שהשוטרים לא ידעו כי מדובר בחבר כנסת, אמר: "נניח ולא הייתי חבר כנסת. האלימות הזו כלפי אזרח מן השורה מוצדקת? בשום פנים ואופן לא. וזה לא משנה אם זה ימין או שמאל, חרדים, ערבים, יוצאי אתיופיה. הדבר הזה צריך להיפסק. המשטרה משתוללת".