נתניהו: "לא ארשה לאיראן להגיע ליכולת גרעינית"

בפגישה עם מזכיר ההגנה האמריקאי, התייחס ראש הממשלה בעיקר לנושא הגרעין האיראני ואמר: "לפני כמה ימים ציינו את השמדת עמנו בשואה - ומהשיחה שלנו אתה מבין בצורה ברורה שזה לא יקרה שוב". שר ההגנה לא הזכיר בדבריו את איראן

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 12/04/21 15:52 ל בניסן התשפא

נתניהו: "לא ארשה לאיראן להגיע ליכולת גרעינית"
נתניהו ואוסטין, צילום: סטילס: קובי גדעון/ לע"מ

המתח מול איראן גובר בימים האחרונים ועל רקע השיחות לחידוש הסכם הגרעין שנפתחו בשבוע שעבר בווינה בהשתתפות ארצות הברית ואיראן, אמר היום ראש הממשלה בנימין נתניהו, בפגישתו עם מזכיר ההגנה של ארצות הברית לויד אוסטין, כי "שיתוף הפעולה שלנו חשוב בהתמודדות מול האיומים על ישראל וארה"ב. איומים שאתה מכיר משירותך בעיראק".

שר החוץ האיראני: "ננקום בציונים"

"במזרח התיכון אין איום גדול יותר מזה שמגיע מאיראן, שממשיכה לתמוך בטרור בחמש יבשות. היא רוצה להגיע לנשק גרעיני, וממשיכה לקרוא לחיסול מדינת ישראל ועובדת למען המטרה הזו".

נתניהו פנה אל אוסטין ואמר: "שנינו מבינים את החשיבות במניעת מלחמה. שנינו מסכימים שאיראן לא צריכה נשק גרעיני. אני לא ארשה לאיראן להגיע ליכולת גרעינית כדי למלא את רצונה הרצחני להשמיד את ישראל. נמשיך להגן על עצמנו. היית ביד ושם, לפני כמה ימים ציינו את השמדת עמנו בשואה - ומהשיחה שלנו אתה מבין בצורה ברורה שזה לא יקרה שוב. אנחנו לעולם לא ניתן לזה לקרות שוב".

ראש הממשלה סיים את דבריו: "אני אומר בביטחון גמור שלישראל אין שותפה גדולה יותר מארה"ב", והוסיף: "ואני יכול להגיד בשוויון שלארה"ב אין שותפה גדולה יותר מישראל".

"תמיד נזכור את חובתנו להגיב מול מעשי זוועה המוניים", אמר אוסטין במענה לדברים שאמר ראש הממשלה, והוסיף: "שמחתי לדון עם נתניהו על כמה נושאים ביטחוניים שחשובים לשתי המדינות שלנו. אני רוצה להבטיח שלממשל יש מחויבות חזקה לישראל ולעם הישראלי. לכן היה חשוב לי להיפגש פנים מול פנים - כדי להביע את רצוננו האמיתי לשיתוף פעולה קרוב עם ישראל בזמן שאנחנו מתמודדים מול איומים שונים באזור".

שר ההגנה האמריקאי לא הזכיר בדבריו את איראן. "הקשרים החזקים והקרובים שלנו עם ישראל חשובים ליציבות האזורית ולביטחון במזרח התיכון. שנינו מסכימים שעלינו לעבוד יחד כדי להגדיל את השותפות האסטרטגית בין ארה"ב לישראל. לכן, דנו בדרכים שונות להעמיק ולהרחיב את שותפות ההגנה הארוכה שלנו בפני איומים אזוריים ושאר אתגרים ביטחוניים. אני מבטיח את תמיכת משרד ההגנה במאמצים הדיפלומטיים לנורמליזציה בין ישראל למדינות ערביות ומוסלמיות".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן