דוח הנציבות: עלייה של 44% בתלונות על תעסוקה של בעלי מוגבלויות

נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות הציג את הדוח של שנת הקורונה המראים עלייה חדה מאוד בכל הקשור לתעסוקה של בעלי מוגבלויות. בישראל 18% מהציבור הם אנשים עם מוגבלות, מתוכם 790 אלף בגילאי עבודה

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/04/21 07:51 ל בניסן התשפא

דוח הנציבות: עלייה של 44% בתלונות על תעסוקה של בעלי מוגבלויות
צילום: shutterstock

נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים פרסמה הבוקר (ב') דוח פעילות לשנת 2020. לפי הנתונים של "שנת הקורונה" שעברה נראה כי בעלי המוגבלויות נפגעו בצורה קשה בכל הקשור לזכויותיהם ובעיקר בכל הקשור לתעסוקתם. 18% מהציבור בישראל הם אנשים עם מוגבלות, מתוכם 790 אלף בגילאי עבודה.

מנתוני הדוח עולה כי בשנה האחרונה הוגשו לנציבות 6,015 פניות ציבור בסך הכל, מדובר בעלייה של כ-16% במספר הפניות לעומת שנת 2019. הנתון המטריד ביותר הוא העלייה המשמעותית ביותר בפניות בנושא התעסוקה, שם דווח על עלייה של 44% יותר פניות לעומת אשתקד. עוד דווח כי 3,158 פניות הוגשו בנושאי הפליה, 2,678 פניות בנושאי נגישות ו-324 פניות על תקנות קורונה.

נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, אברמי טורם, התייחס לפרסום הדוח והגיב: "בשנה זו עם פרוץ משבר הקורונה וההשלכות הרבות של המשבר על אנשים עם מוגבלות ומשפחותיהם, בלטה החשיבות של פעילות הנציבות בשטח כגוף שעוסק בשוויון זכויות של אנשים עם מוגבלות. נמשיך לפעול ללא לאות מתוך מחויבות אישית לנושא".