הגיע הזמן: אוטובוסים בין עירוניים יונגשו לבעלי מוגבלויות

אחרי שנים בהם רק אוטובוסים עירוניים היו מונגשים, שרת התחבורה פותחת במיזם שיחייב גם את התחבורה הציבורית הבין עירונית להיות נגישה. מירי רגב: "אנו מחויבים להקל ככל האפשר על אנשים עם מוגבלות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/08/20 18:08 טו באב התשפ

הגיע הזמן: אוטובוסים בין עירוניים יונגשו לבעלי מוגבלויות
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

משרד התחבורה עורך מתווה חדש שיהפוך גם את האוטובוסים הבין עירוניים לנגישים לבעלי מוגבלויות. עד היום החוק קבע כי רק על אוטובוסים עירוניים קיימת חובת נגישות, אך כעת במשרד רוצים  לעודד את השימוש בתחבורה ציבורית. הבעיה העיקרית עומדת בפני אלו הנאלצים להשתמש בכסאות גלגלים, שלא יכולים לעלות לאוטובוסים הגבוהים הדורשים עלייה במדרגות צרות. לשם מציאת פתרון במשרד יכריזו על  קול קורא להצעות מהציבור עד חודש ספטמבר, לסיוע במציאת פתרון לבעיה.

הקול קורא יפורסם מחר (ה') ויהיה פתוח לציבור עד ל-3 לספטמבר, והציבור יוכל להציע פתרונות. על הפתרונות המוצעים יידרשו להתחשב בקריטריונים הבאים: לאפשר שימוש לכלל המשתמשים בתחבורה הציבורית, יאפשרו עלייה וירידה נגישה לאוטובוס, לא לפגוע בשירות הקיים, הצעות בעלי ישימות טכנית, לא להצריך התאמות תשתית במרכזי התחבורה והצעות שיעודדו שימוש בתחבורה הציבורית.

השרה מירי רגב על המתווה: "תחבורה ציבורית נגישה היא זכות המוקנת לכל אדם, ומהווה מנוף חברתי וכלכלי המניב תועלות רבות למשק. אנו מחויבים להקל ככל האפשר על אנשים עם מוגבלות המתמודדים גם כך עם קשיים רבים בחיי היום יום".