בגלל מסע פסח: 100 ילדים מהיישוב רתמים נכנסו לבידוד

משפחה מהישוב רתמים בדרום, אשר גילתה רק לאחר ליל הסדר כי חלק מבני המשפחה חיובית לקורונה, גרמה לכך שכ-100 מילדי היישוב אשר שהו במחיצת בני המשפחה במסע פסח נאלצו להיכנס לבידוד

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 08/04/21 12:06 כו בניסן התשפא

בגלל מסע פסח: 100 ילדים מהיישוב רתמים נכנסו לבידוד
מחנה בני עקיבא, צילום: shutterstock

החיסונים כבר כאן, העסקים והתיירות חזרו לפעילות, אך הקורונה עדיין אתנו כאן ועוד לא עזבה, והילדים הם בעיקר אלו שחשופים אליה. לאחרונה גילו בני משפחה ברתמים כי חלו בקורונה טרם ליל הסדר, וידעו על כך רק לאחר ליל הסדר. מכיוון שמדובר במשפחה ברוכת ילדים, הנמצאים בגילים שונים, נוצר מצב שבעקבות השתתפותם של הילדים המאובחנים כחולים במסע פסח של בני עקיבא, התבשרו היום (ה') בני היישוב כי על 100 הילדים שיצאו איתם למסע יש להיכנס לבידוד.

העיתונאי עקיבא ביגמן, ותושב היישוב סיפר לחדשות כיפה כי: "חשוב לציין כי מדובר בבידוד ושחלילה לא מדובר בתחלואה נוראית". לפי ביגמן מרבית היישוב מחוסן, ולכן המבוגרים שביישובים רשאים על פי חוק להמשיך בשגרתם, אלא שבישראל בני ה-16 ומטה אינם מחוסנים ולכן כלל הילדים שיצאו למסע נכנסו לבידוד. "אנו שומרים על ההנחיות, ולכן מי שנדרש להיכנס לבידוד אכן נכנס, יתר היישוב מתנהל כרגיל. המשפחה שבה התגלו כחיוביים, זו הייתה משפחה ברוכת ילדים, ויש להם ילד כמעט בכל שכבה ולכן נוצר הבידוד, אבל כולם בסדר אף אחד לא פונה לבית חולים חלילה. אנחנו בעיקר מבינים שהקורונה עוד איתנו", סיפר ביגמן. 

כאמור, האירוע שהביא לבידוד המאסיבי, הוא היציאה למסע פסח של בני עקיבא, כאשר כל בן מהמשפחה החיובית הכניס לבידוד את בני שבטו. בבני עקיבא הוחלט להוציא את מסע פסח השנה לאחר ליל הסדר, כדי שאם חלילה ובאמת יהיו הדבקות בקרב הילדים, זה לא יפגע בלילות הסדר של משפחות החניכים. המסע השנה התקיים בקפסולות של 50 ילדים בכל פעם, אך לפי המקרה ברתמים היה די בכך כדי ששתי הקפסולות מהיישוב רתמים יכנסו לבידוד.