עמית סגל: זו הסיבה שסער לא המליץ על לפיד

הפרשן הפוליטי של חדשות 12 חושף מה גרם לחברי 'תקווה חדשה' שלא להמליץ על אף מועמד, דבר שהביא להטלת המנדט על נתניהו. לפי סגל, חברי ימינה איימו על מפלגתו של סער, ואמרו כי במידה וימליצו על לפיד, הם ישנו את המלצתם ויתמכו בנתניהו | ההסבר המלא בפנים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 07/04/21 20:26 כה בניסן התשפא

עמית סגל: זו הסיבה שסער לא המליץ על לפיד
מסביר את המלצת סער. עמית סגל, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

יממה לאחר הטלת המנדט להרכבת הממשלה על בנימין נתניהו, והשבעת הכנסת ה-24, חושף הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, את הסיבות שהובילו את מפלגת תקווה חדשה שלא להמליץ על אף מועמד, ולמעשה לסלול את הנשיא ריבלין להטיל את משימת הרכבת הממשלה על נתניהו.

"בשעות שקדמו להגעת נציגי המפלגה לבית הנשיא", אומר סגל, "בימינה העבירו לסער מסרים לפיהם אם ימליץ על לפיד להרכבת הממשלה והמנדט יעבור אליו – הם ישקלו לשנות את המלצתם על בנט – ולהודיע לנשיא שהם תומכים בנתניהו, מה שהיה מוביל לכך שהיו לו 59 ממליצים והיה סולל בוודאות את הטלת הרכבת הממשלה עליו".

הפרשן הפוליטי הוסיף והסביר כי, "בימינה נהגו כך לא כדי לומר שהם למעשה שואפים לממשלה עם נתניהו, אלא כחלק מפשרה שהתקבלה במפלגה – שם חלוקים בשאלה איזו ממשלה להקים: יש מי שתומך בלחבור לימין ולנתניהו ויש מי שתומך בהקמת "ממשלת שינוי" בראשות בנט ולפיד. במפלגתו של בנט נוקטים בגישה לפיה יתנו לנתניהו את הזמן לנסות ולהרכיב ממשלה – ואם ייכשל, יעשו זאת עם לפיד בממשלה שתכלול גם מפלגות מרכז ושמאל, אך כזו שבנט יעמוד בראשה בהתאם לתנאיו".