נתניהו מבטיח: "אעשה כל מאמץ להוציא את המדינה ממעגל הבחירות"

ראש הממשלה שקיבל את המנדט להרכבת הממשלה מנשיא המדינה, התייחס לתוצאות הבחירות והניסיונות לגיבוש קואליצייה. "כדי להקים אותה עלינו להפסיק קודם כל עם ההחרמות והפסילות האישיות", הכריז נתניהו

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 06/04/21 18:57 כד בניסן התשפא

נתניהו מבטיח: "אעשה כל מאמץ להוציא את המדינה ממעגל הבחירות"
נתניהו. , צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל היום (ג') את המנדט להרכבת הממשלה מידי מנכ"ל בית הנשיא, שעות ספורות לפני השבעת הכנסת ה-24. מיד לאחר מכן התפזרו הסיעות לקיים את הישיבות הראשונות.

בפתח ישיבת סיעת הליכוד הראשונה, נאם נתניהו, בירך את חברי הכנסת החדשים, איחל רפואה שלמה לח"כ ביטן שחלה בקורונה, והביע השתתפות בצערו של חבר הכנסת דודי אמסלם שאחיו הצעיר נפטר לפני כשלושה שבועות.

"היום הטיל עליי נשיא המדינה את מלאכת הרכבת הממשלה", אמר נתניהו, "היא הוטלה עליי בזכות למעלה ממיליון מצביעי הליכוד, שביססו אותה כמפלגה הגדולה בישראל בפער. אעשה כל מאמץ להצדיק את בחירתם, להוציא את המדינה ממעגל הבחירות החוזרות ונשנות ולהקים ממשלה חזקה לכל אזרחי ישראל - לא ממשלת שיתוק אלא ממשלת פעולה. כדי לעשות זאת, הממשלה חייבת להיות אחודה, הן במדיניות והן בפעולה. וכדי להקים אותה עלינו להפסיק קודם כל עם ההחרמות והפסילות האישיות".

נתניהו הכריז כי, "אני רואה עצמי כראש ממשלה של כולם. חילונים ודתיים, אנשי ימין ושמאל, בדואים צ'רקסים, יהודים וערבים. אנחנו באמת דואגים לכולם. כך דאגנו במאבק בקורונה, כך דאגנו בהבטחת הביטחון והשגת ההסכמים עם מדינות ערב. דברים ששירתו את כל ארחי ישראל. מה שמניע אותי הוא קודם כל השליחות ההיסטורית, הבטחת קיומה ועתידה של מדינת ישראל".

קורונה, איראן והסכמי שלום

"אז הנה הפעולות שעלינו לבצע בהקדם האפשרי: ראשית, הקורונה, סכנת המגפה עדיין לא חלפה, איננו יודעים מה תוקף החיסונים, התוקף של החברות בין חצי שנה לשנה זה מה שמעריכים ועל כך להביא מיד עוד עשרות מיליוני חיסונים כדי למנוע התפרצות הנגיף מחדש. אנחנו יוצאים ראשונים מן המגפה כי חתמתי על רכש החיסונים לפני שאר מדינות העולם ועכשיו אסור שנחזור חלילה אחורה ונהיה אחרונים בתור כי אם לא נחתום עכשיו לא יישארו לנו חיסונים, מדינות אחרות יקבלו את זה, אנחנו חייבים לאשר את חוזי הרכש של החיסונים ללא התניות ודיחוי".

"פעולה שנייה, כלכלה, אתמול קיבלתי מנגיד בנק ישראל את הדוח של הבנק, דוח חיובי שמראה שכלכלית ישראל טוב יותר מכלכלות עולם, היום גם שמענו שקרן המטבע הבין לאומי מחזק את המטבע של ישראל כלפי מעלה, זה הישג אדיר ובפירוש לא מובן מאליו, אבל זה לא פותר אותנו מהמשך העשייה בתחום הכלכלי, צריך להמשיך לעזור למי שנפגע בקורונה ויש כאלה. צריך לצמצם את החוב הלאומי, דבר שמכביד על כל כלכלות העולם חלק גדול מהם יותר משלנו. להשתלט על החוב הלאומי
ומחויבים להזניק את המשק לשיאים חדשים, הדבר הזה אפשרי, מרכיב הדיגיטציה, הייטק, התגבר בקורונה כמרכיב חיוני, הדבר הזה אפשרי, אנחנו יודעים איך לעשות זאת ומחויבים לעשות את זאת".

"הפעולה השלישית אירן - הסכנה שאירן תחזר והפעם בהסכמה בינלאומית למסלול שיאפשר לה ארסנל הרסנית מונחת לפתחנו ממש בימים אלו, אור לחזור להסכם הגרעין עם אירן כי זה איום קיומו לישראל ואיום גדול לביטחון העולם כולו, במקביל צריך להמשיך לבלום את האיום האירני והוא לא דבר תאורטי אני לא משמיע אותו מהשפה לחוץ אנחנו חייבים לפעול מול המשטר הקנאי באירן שפשוט מאיים למחוק אותנו מעל פני האדמה בערב יום השואה אני חוזר על העיקרון היסודי - תמיד נדאג להגן על עצמנו בכוחות עצמנו מול מבקשי נפשנו".

"הפעולה הרביעית מאבק בהחלטה האבסורדי של בית הדין בהאג להאשים את חיילנו מפקדנו בפשעי מלחמה. בית הדין בהאג גם מאשים אותנו בפשע הגדול נגד האנושות שיהודים חיים בבירתנו ירושלים במולדת אחרים, גם את זה נצטרך להיאבק בנחישות ואני אומר - ייתכנו, ייתכנו לחצים נגד ההתיישבות וגם אותם נצטרך לבלום ביחד".

"הפעולה החמישית - שלום עם העולם הערבי. זה אפשרי זה אמיתי זו לא סיסמת בחירות. יש לפחות עוד 4 מדינות שנוכל לכרות איתן בהקדם בריתות שלום, דבר שישנה באופן דרמטי את מעמדנו באזור ובעולם. כל האתגרים הלל וגם אתגרים נוספים מחייבים להקים ממשלת פעולה, ממשלה יציבה, ממשלה חזקה ממשלה הומוגנית ולעשות זאת מהר ככל שאפשר". 

"אנחנו מתקרבים ליום העצמאות 73 של מדינת ישראל" אמר ראש הממשלה, "לפני שעה קלה נפגשנו אני ורעייתי בלשכתי עם מדליקי המשואה מחר בערב יד ושם, שורדי השואה המופלאים. האנשים האלה איך הם עברו את זה. שמענו את הסיפורים שלהם והתרגשנו עד עומק הלב".