עיריית ירושלים תציג בכיכר ספרא את סיפוריהם של 400 שורדי שואה

פרויקט "לונקה" יכלול צילומים שיציגו את סיפורי השורדים בשלוש שפות - עברית, ערבית ואנגלית. במקום אף יוצגו תמונות הניצולים, אשר צולמו על ידי צלמים בינלאומיים מכל הדתות ונתרמו לפרויקט המיוחד

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/04/21 13:13 כד בניסן התשפא

עיריית ירושלים תציג בכיכר ספרא את סיפוריהם של 400 שורדי שואה
תמונה מהתערוכה, צילום: צפריר אבאיוב, לורי אדמסקי פיק ומייק נלסון

זוכרים את השואה במרחב הציבורי. עיריית ירושלים תוביל את פרויקט "לונקה", במסגרתו יוצגו ברחבת כיכר ספרא סיפוריהם של 400 שורדי שואה. התערוכה תכלול צילומים שיציגו את סיפורי השורדים בשלוש שפות - עברית, ערבית ואנגלית. במקום אף יוצגו תמונות הניצולים, אשר צולמו על ידי צלמים בינלאומיים מכל הדתות ונתרמו לפרויקט המיוחד. 

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "זיכרון השואה הוא ערך עליון במדינתנו. אני מברך על הפרויקט המרגש והיצירתי, שיביא לידי ביטוי את סיפורם של השורדים במרחב הציבורי ויישמר אותם לדורות הבאים".

פרויקט "לונקה" הוא מיזם צילום חינוכי-אמנותי חובק תבל, ומחווה עבור אחרוני שורדי השואה. במהלך השנתיים האחרונות תרמו מכישרונם מעל ל-270 צלמים, מהמובילים בעולם ומ-35 מדינות, ולכדו בעדשה לא רק את הרוח האנושית ואת כוח החיים של מושאי הצילום שלהם, אלא הנציחו זיכרון לדורות העתיד, שלא יזכו להכיר שורדי שואה.

עבור הניצולים המשתתפים במיזם, שפתחו את ביתם וליבם בפני הצלמים, פרויקט "לונקה" נושא מסר גלובלי לסובלנות, אנושיות וחמלה, בעולם שלא נפטר מאנטישמיות ושנאה אתנית. עוד יצוין כי הפרויקט נקרא על שם ד״ר אלאונורה נס לונקה, שנולדה בפולין ב-1926. כנערה צעירה היא שרדה חמישה מחנות ריכוז והשמדה - פלאשוב, אושוויץ-בירקנאו, רגהון, ברגן-בלזן וטרזין. ב-2018 לונקה הלכה לעולמה בישראל, אותה כה אהבה.

יש לציין כי בתערוכה תמכו עיריית ירושלים, המחלקה לאומנות פלסטית, הקרן לירושלים, קרן גולדמן, ודברה פל, אשר תרמה מכספה לטובת קיום התערוכה להנצחתו של אביה הפרטיזן,  ג‘וזף פל ז״ל. 

צילום: צפריר אבאיוב, לורי אדמסקי פיק ומייק נלסון