סמוטריץ' זועם: מסע הסתה אחרי שחרור המחבל - והממשלה שותקת

המחבל שרצח את החייל משה תמם שוחרר מהכלא, הגיע לעיר מגוריו באקה אל גרביה וזכה לצעדות ולקבלות פנים שכל כולן מסע הסתה ותמיכה בטרור. יו"ר הציונות הדתית: "לא יעלה על הדעת שבמדינה ריבונית מחבל נתעב מתקבל בעצרות שמחה ברחובה של עיר"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 06/04/21 10:19 כד בניסן התשפא

סמוטריץ' זועם: מסע הסתה אחרי שחרור המחבל - והממשלה שותקת
סמוטריץ', צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

אתמול, לאחר 35 שנים בלבד, שוחרר מבית הסוהר המחבל, רושדי אבו מוך, שישב בכלא על רצח החייל, משה תמם בשנת 1984. המחבל המשוחרר הגיע לעיר מגוריו באקה אל גרביה וכפי שפורסם זכה לצעדות ולקבלות פנים שכל כולן מסע הסתה ותמיכה בטרור. 

הבוקר (ב') פנה יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ', לשר הביטחון בני גנץ ולשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, בבקשה להקמת ועדת בדיקה סביב ההתנהלות המחפירה של המערכות למסע ההסתה בעת שחרורו מבית הסוהר של המחבל הערבי.

סמוטריץ' פתח וכתב כי "קבלת הפנים והצעדות למחבל בעיר מגוריו באקה אל-גרביה, שאינם אלא מסע הסתה של הזדהות ותמיכה בטרור בניגוד לחוק, פורסמו מראש, הוכנו להם שלטים מיוחדים, התפרסמו הזמנות וכולם ידעו שזה מה שעומד להתרחש. ממשלת ישראל וגופיה ידעו על הדבר, ולצערי לא עשו דבר כדי למנוע את האירוע או לפזר אותו בזמן אמת".

"צעדות אלו קיבלו את תמיכת המפלגות הערביות מהרשימה המשותפת ומרע"מ דבר שרק ממחיש את האבסורד אותו אנו חווים בימים אלה", הוסיף סמוטריץ'.

יו"ר הציונות הדתית כתב בזעם: "לא יעלה על הדעת שבמדינה ריבונית מחבל נתעב מתקבל בעצרות שמחה ברחובה של עיר ללא כל התערבות של כוחות הביטחון והאכיפה. קשה לתאר את התחושות הקשות של אזרחי ישראל למראה התמונות ובוודאי של משפחת תמם היקרה".

לסיום הוא כתב כי ישנם דברים שאינם סובלים דיחוי ואינם נמצאים במחלוקת פוליטית. "אבקשכם להקים לאלתר ועדת בדיקה שתבחן איך קרה הדבר, ותסיק מסקנות לאירועים דומים בעתיד. בנוסף אבקשכם להורות על מעצרים וסנקציות נוספות כלפי המשתתפים".

צילום: ללא