צה"ל נערך ליום הזיכרון: הפחתת מספר הנציגים והקדמת הביקורים בבתי העלמין

לקראת יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, צה"ל קורא לציבור להגיע רק במהלך השבוע הקרוב, ולפני יום הזיכרון לבתי העלמין, על מנת לאפשר למשפחות השכולות להתייחד עם יקיריהם תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 05/04/21 20:36 כג בניסן התשפא

צה"ל נערך ליום הזיכרון: הפחתת מספר הנציגים והקדמת הביקורים בבתי העלמין
הר הרצל, יום הזיכרון בשנה שעברה. , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

לקראת יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה שיחול בשבוע הבא, צה"ל קורא לציבור הרחב לפקוד את בתי העלמין בשבוע טרם יום הזיכרון. קריאה זאת נועדה לאפשר לבני המשפחות השכולות להתייחד עם זכר יקיריהם, תוך שמירה על בריאות המשפחות. 

בשבוע טרם יום הזיכרון, יקבלו מפקדי צה"ל וחייליו, בשיתוף נציגי משרד הביטחון, את פני הבאים לבתי העלמין, ויחד עם תלמידים מרחבי הארץ יניחו על קברי הנופלים נרות זיכרון, זרי פרחים ודגלי ישראל. 

בנוסף, בשונה משנים עברו בהן חיילים הוצבו בסמוך לקברי הנופלים - השנה יפקדו קצין ומניין חיילים את בתי העלמין והחלקות הצבאיות, יצדיעו לנופלים ויוקירו את זכרם במתכונת המותאמת למגבלות.

מפקדי צה"ל וחייליו אשר למדו את סיפורי המורשת וסיפורי הנופלים ידליקו נרות לזכרם באתר ״יזכור״ וימשיכו למלא במסירות ובגאווה את חלקם בהגנת המדינה ובהבטחת עתידה, זאת מתוך מחויבות עמוקה לזכרם של הנופלים ומתוך הערכה ואהבה למשפחותיהם.

ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל יתקיימו טקסי זיכרון ממלכתיים בבתי העלמין הצבאיים ברחבי הארץ. כמו כן, יקיים צה״ל טקסים באתרי ההנצחה וביחידות השונות.