סקר: האם הציבור רוצה את נתניהו כנשיא המדינה?

סקר מיוחד בדק מה הציבור הישראלי חושב על נתניהו כנשיא המדינה. עוד בדק הסקר, מי עשוי להיות יורשו של נתניהו בראשות הליכוד לאחר שזה יעבור לתפקיד הנשיא: ניר ברקת בעל הסיכוי הגבוה ביותר

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 05/04/21 09:03 כג בניסן התשפא

סקר: האם הציבור רוצה את נתניהו כנשיא המדינה?
מי יהיה הדייר הבא? משכן נשיאי ישראל, צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

השאלה האם ראש הממשלה בנימין נתניהו ייבחר לנשיאות המדינה עלתה לא אחת לכותרות ונתניהו נשאל על כך בחדרי חדרים גם אם לא בצורה רשמית, אך נראה כי לא כך הוא רוצה לסיים את הקריירה הפוליטית הארוכה שלו.

טיוטת נאום נתניהו בסיום שלב ההוכחות: "אינני יכול להבליג ולכן אני זועק"

ומה אומר על כך הציבור? סקר מיוחד שערך מכון פאנלס פוליטיקס עבור 103FM, מלמד כי 53%, מכלל הנשאלים מתנגד למינויו של נתניהו לנשיאות. סך התומכים מבין כלל המשיבים במהלך שכזה הוא 30% בלבד. הסקר בחן את אותה שאלה גם בקרב מצביעי הליכוד - ושם 59% בעד מתווה נשיאות לנתניהו, ורק 18% מתנגדים.

ניר ברקת - היורש

אם במציאות כלשהי נתניהו יצא מבלפור אל משכן הנשיא, למפלגת הליכוד יהיה מנהיג חדש לאחר יותר מעשור. הסקר בחן מי, לדעת הנשאלים, ראוי להיות יורשו בראשות המפלגה.

בראש הרשימה, הן בקרב מצביעי הליכוד והן בקרב כלל הנשאלים, עומד ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים לשעבר. ברקת זוכה לרוב גדול של 25% מקרב כלל הנשאלים ו־23% מקרב מצביעי הליכוד.

בהמשך הרשימה בפער גדול, מקרב מצביעי הליכוד, גלעד ארדן עם 13%, יולי אדלשטיין 7%, ישראל כ"ץ עם 6%, מירי רגב עם 5% אמיר אוחנה 3%, ויו"ר הכנסת הנוכחי, יריב לוין, עם 0% ממצביעי הליכוד הרואים בו יורש פוטנציאלי לנתניהו.

בקרב כלל הנשאלים, נמצא יולי אדלשטיין בפער עצום במקום השני אחרי ברקת עם 10%, ארדן עם 9%, וכ"ץ עם 4.

הסקר נערך אמש (א') על ידי מכון פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר. בסקר השתתפו 500 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.4 אחוזים, ונוסיף כי מצביעי הליכוד מונים בסקר הנוכחי 110 משיבים.