טיוטת נאום נתניהו בסיום שלב ההוכחות: "אינני יכול להבליג ולכן אני זועק"

ראש הממשלה נתניהו צפוי לשאת נאום עם סיום שלב ההוכחות הראשון. ככל הנראה, בנאומו צפוי נתניהו לדבר נגד התובעת ליאת בן ארי, ומנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה. מנגד, נתניהו יציג גם אמירות אישיות ורגשיות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 05/04/21 08:36 כג בניסן התשפא

טיוטת נאום נתניהו בסיום שלב ההוכחות: "אינני יכול להבליג ולכן אני זועק"
משפט נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עם סיום השלב הראשון של ההוכחות במשפטו, ראש הממשלה בנימין נתניה מתכנן לשאת היום (ב') מיוחד. טיוטת הנאום, הגיעה לאתר וואלה, וממנה עולה כי ראש הממשלה צפוי לשאת נאום אישי בעל אמירות אישיות ורגשיות על הצורך שלו להיאבק על חפותו. מנגד, צפוי נתניהו לתקוף את פרקליטות המדינה ומערכת המשפט, להאשים אותן בניסיון פוליטי להדיח מנהיג חזק של הימין.

על סדר היום: נתניהו בבית המשפט, המפלגות בבית הנשיא

"אני זועק את הדברים האלה מדם לבי. אני אומר אותם בכאב עמוק. גם אני בן-אדם", נכתב בטיוטת הנאום. "כשמנהלים מעקבים לא-חוקיים, ללא כל סיבה, אחרי הבן שלי, כשעורכים מסע-ציד נגדי ונגד משפחתי, כשמחפשים את האדם, ולא את העבירה - זה קשה מאוד. פרטי המשפט יתנהלו בבית-המשפט, אבל זהו גם מאבק ציבורי. איני יכול להבליג, ולכן אני זועק".

בנוסף, נראה כי נתניהו מתכנן לתקוף אישית את התובעת ליאת בן ארי, שאמורה לפתוח הבוקר את הדיון, ולעד התביעה הראשי, מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה שיעלה לדוכן העדים. 

כמו כן, הטיוטה כוללת גם טענות רבות שהעלו סנגוריו בחודשים האחרונים נגד הליכי התביעה והחקירה, שלטענתם ולטענת נתניהו זוהמו ונעשו על ידי רמיסת שלטון החוק, כמו פתיחה בחקירה ללא אישורים, מחיקת הקלטות, חיפושים לא חוקיים, הדלפות ולחץ על העדים.


(נתניהו בפתח משפטו בשנה שעברה: "אני לא פודל, תפרו לי תיק". כאן חדשות)