פיילוט בצה"ל: בלי מסכות באימונים ושטחים פתוחים

משרד הבריאות נעתר לבקשת ראשי צה"ל, ויחריג חלק מהיחידות המתאמנות לפעול בלי מסכות במהלך האימונים ובשטחים פתוחים בלבד. הפיילוט יחל מחר ויפעל במשך שלושה חודשים ויבחן את מצב התחלואה ביחידות אלו

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 04/04/21 17:34 כב בניסן התשפא

פיילוט בצה"ל: בלי מסכות באימונים ושטחים פתוחים
לוחמי ולוחמות צה"ל עם מסכות. , צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, נעתר לבקשת צה"ל, ולאחר התייעצות עם גורמי המקצוע במשרד הבריאות, החליט להחריג חלק מהיחידות מחובת עטיית המסכות, במסגרת פיילוט לתקופה של 3 חודשים שייכנס לתוקף מחר.

במסגרת פיילוט זה, יחידות הכשרה ויחידות לוחמות יהיו פטורות מחובת עטיית מסיכות באימונים ופעילות בשטח פתוח, ובתנאי שלפחות 90 אחוזים מהחיילים המשתתפים בפעילות הם מחוסנים, שחלף שבוע מאז שקיבלו את החיסון השני או שכבר חלו בקורונה והחלימו. לצד זאת, יש לשמור על כללי ההתקהלות והקרבה הרגילים.

יודגש כי פעילות בחללים סגורים תתבצע עם מסיכות ותוך שמירה על כללי הריחוק. האישור מותנה בכך שצה"ל יעקוב אחר הופעת תחלואה ביחידות שהפיילוט חל עליהן, וידווח על כך אחת לשבוע לשירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, אלא אם כן תחול התפרצות שעליה יש לדווח מיד.

יחד עם זאת, משרד הבריאות מדגיש כי שאר הציבור מחוייב בהמשך עטיית המסכות בשטחים סגורים ופתוחים כאחד עד להודעה חדשה. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן