חיזורים אחרי רע"ם | סיכום היום הפוליטי

עבאס נפגש עם גנץ ומיכאלי, אך נוטה להמליץ על נתניהו. בגזרת השותפים הטבעיים נרשמו הפתעות | כל מה שקרה היום בפוליטיקה

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 30/03/21 21:56 יז בניסן התשפא

חיזורים אחרי רע"ם | סיכום היום הפוליטי
עבאס בליל הבחירות, צילום: פלאש 90

יום הבוחר חל לפני שבוע בדיוק, ועל אף שהתוצאות כבר פורסמו, הכרעה אינה נראית באופק. שתי מפלגות לשון המאזניים - ימינה של בנט ורע"ם של עבאס, מחוזרות על ידי כל אחד מהגושים, כחלק מהמירוץ להשגת ממליצים למועמד לראשות הממשלה. כבר בשבוע הבא יחל סבב ההתייעצויות אצל הנשיא ריבלין והמגעים להבעת תמיכה בשיאם. לפניכם מיטב האמירות והדיווחים שנודעו במהלך היום (ג') השני של חול המועד פסח. 

במפלגת רע"ם בראשות ח"כ מנסור עבאס, נהנים מהיותם לשון מאזניים, על אף ארבעת המנדטים הבודדים שקיבלו. רע"ם טרם הצהירו על מי ימליצו לנשיא כמועמד להרכבת הממשלה הבאה, אך היום התקיימו כמה מגעים לשם כך.

הבוקר פורסם כי מתקיים ערוץ שיחות חשאי בין רע"מ לליכוד, בעזרת תיווכו של יו"ר ש"ס אריה דרעי, כך על פי פרסום בישראל היום. השיחות בין דרעי לעבאס מתקיימות על אף ואולי בגלל הפגישה שהייתה בין יאיר לפיד ליו"ר רע"ם בתחילת השבוע. ערוץ שיחות חשאי בין יו"ר ש"ס לעבאס הוא ניסיון נוסף למצוא דרך שתאפשר את תמיכת רע"ם בקואליציית ימין בראשות נתניהו. 

יו"ר מפלגת "הציונות הדתית", ח"כ בצלאל סמוטריץ', חשף באופן רשמי את השם עליו תמליץ מפלגתו להרכבת הממשלה הבאה: "כפי שהתחייבנו, הציונות הדתית תמליץ לנשיא המדינה על בנימין נתניהו ותחתור להקים איתו ממשלה של המחנה הלאומי".

בניגוד להודעתו הצפויה של סמוטריץ', בגזרתם של שותפים טבעיים אחרים נרשמה הפתעה. סיעת "דגל התורה" בראשות ח"כ משה גפני פרסמה היום הודעה מעורפלת כי הם "משבחים את ראש הממשלה" על הצלחת מבצע החיסונים, אך לא הביעו את תמיכתם בו באופן רשמי, על אף הדגשתם כי הם "עושים את כל המאמצים להקמת ממשלת ימין ומסורתיים". מעבר לכך, מנהיג הציבור הליטאי, הרב גרשון אדלשטיין, אמר לגפני כי כרגע אין להמליץ על נתניהו בפני הנשיא, כך על פי פרסום בערוץ 20. עם זאת, הדיווח על כך הוכחש מכל וכל בבית הרב אדלשטיין.

 

(יום הבחירות של מנסור עבאס, כאן חדשות)

 

במקביל, בגוש מתנגדי נתניהו, נרשמה התקדמות מסוימת במירוץ לממליצים. גם ח"כ בני גנץ, יו"ר כחול לבן, וגם ח"כ מרב מיכאלי, יו"ר העבודה, הודיעו כי קיימו פגישה, כל אחד בנפרד, עם יו"ר רע"ם, ושוחחו עימו על האופציות השונות להקמת ממשלה.

אולם, נראה כי ההתקדמות המשמעותית ביותר בהשגת תמיכתה של רע"ם נרשמה דווקא בליכוד. על פי פרסום של דפנה ליאל, נתניהו מתכן להקים ממשלת מיעוט הנשענת על תמיכת המפלגה של מנסור עבאס מבחוץ. בכאן 11 איששו את הדברים כאשר ציטטו גורם מקורב לעבאס שאמר כי יו"ר רע"ם נוטה לתמוך בתכנית של נתניהו. עם זאת, ב"ציונות הדתית" עדיין מתנגדים להישענות על רע"ם ונתניהו ינסה לשכנעם.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן