מעבר טאבה נפתח: רק כמחצית מהישראלים שמעברם הותר - חצו את הגבול

מעבר הגבול לסיני נפתח בשעות הבוקר לתנועת תיירים ישראלים אך רק כ-150 מתוך 300 הנוסעים שמעברם הותר חצו את מעבר. על פי החלטת הממשלה, מכסת הנכנסים מוגבלת ל-300 בלבד ומותנה בביצוע שתי בדיקות קורונה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/03/21 11:47 יז בניסן התשפא

מעבר טאבה נפתח: רק כמחצית מהישראלים שמעברם הותר - חצו את הגבול
מעבר טאבה, צילום: פלאש 90

אחרי חודשים ארוכים בהם היה סגור, מעבר טאבה נפתח הבוקר (ג') בשעה 8:00 על פי התו הסגול, ועל פי החלטת הממשלה מהשבוע שעבר הכניסה מותרת ל-300 נופשים יוצאים ול-300 חוזרים ביום. ישראלים רבים שהגיעו למעבר מעידים על התרגשות רבה, אך גם על הבלגן הסורר סביב הפתיחה. בנוסף, האתר שבאמצעותו מקבלים אישור לצאת, קרס.

על פי דיווח ב"כאן חדשות", רק מחצית מהתיירים, כ-150 מתוך ה-300 שמעברם הותר, חצו בינתיים את מעבר הגבול, שנותר ריק. בין התיירים היו גם כאלה ששילמו אגרה אתמול ולא הורשו לעבור היום - על אף העובדה שהמעבר נפתח הבוקר.

מרשות שדות התעופה נמסר כי ישנה היענות גדולה מאוד לרכישת האגרות ולימים הקרובים כמעט ולא נותרו כאלו. בימים האחרונים קרס אתר רשות שדות התעופה, ממנו ניתן לרכוש אגרות וזאת בשל הישראלים הרבים שרצו להיות הראשונים שיעברו את הגבול לסיני ויוכלו לנפוש בה במהלך ימי חול המועד.

ההתמודדות המצרית עם הקורונה במצרים ובירדן מצביעה על סיכון מוגבר להגעת חולים ממעברי הגבול. במשרד הבריאות העריכו בשבוע שעבר כי הכניסה ממצרים ומירדן עלולה להוביל לעלייה ברמת התחלואה בישראל באמצעות "יבוא" מוטציות.

בסיני אין חובת בידוד אך כדי לנפוש בה נדרשת בדיקות קורונה 72 שעות לפני היציאה למצרים, אגרה בתוקף. לפני החזרה לארץ, נדרשת בדיקת קורונה נוספת, בסיני, שעלותה מוערכת בין 70-120 שקלים. את הבדיקות ניתן לעשות בבית החולים המקומי, בנמל התעופה בשארם או בחלק מבתי המלון. רכבים פרטיים לא יוכלו לעבור את הגבול מישראל בדומה לתקופה שלפני פרוץ הקורונה, מאחר שאין מספיק כוח אדם שיוכל לטפל בהם.

;