נאמני ארץ ישראל בליכוד: לפיד לא, ערבים כן

תוצאות הבחירות לכנסת ה-24 הראו כי לגוש הימין יש רק 59 מנדטים, דבר שהביא גם את הסמן הימני בליכוד, "נאמני ארץ ישראל", להודיע: "ממשלת ימין בתמיכת רע"מ היא הברירה הטובה ביותר להתיישבות כעת"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 25/03/21 19:55 יב בניסן התשפא

נאמני ארץ ישראל בליכוד: לפיד לא, ערבים כן
נתניהו. ישען על רע"מ?, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

התוצאות הרשמיות מהבחירות לכנסת ה-24 טרם פורסמו, אך מפת המנדטים והגושים לא עתידה להשתנות בצורה משמעותית, וכעת נראה כי גוש הימין בהובלת נתניהו יקבל רק 59 מנדטים, לעומת 61 של גוש השמאל.

עם היוודע התוצאות, החלו בליכוד להישמע קולות שקוראים להישען על תמיכת מפלגתו של מנסור עבאס - רע"מ, או לכל הפחות בעזרת הימנעותו בהצבעות במליאה, אך יחד עם זאת נשמעו קולות, בהובלת חבר הכנסת שלמה קרעי, ששללו זאת על הסף. אך הערב (ה') נשמעה קריאה מפתיעה מתוך הליכוד, שתומכת בשיתוף הפעולה עם רע"מ, וזאת דווקא מהצד הימני יותר במפלגה. 

תא "נאמני ארץ ישראל" בליכוד הודיעו כי "עם פרסום תוצאות הבחירות, מתברר כי אין דרך להקמת ממשלת ימין 'מלא-מלא'", והציגו את האפשרויות שלדעתם עומדות בפני מחנה הימין: "ממשלת ימין בתמיכת רע"ם מבחוץ. ממשלת סמול. (כך במקור), או בחירות מספר 5".

"ממשלת ימין בתמיכת רע"ם מבחוץ תוכל לקום על קווי יסוד לאומיים", הבהירו בנאמני ארץ ישראל, "עם התחייבות לפיתוח היישובים הערביים, הסדרת בעיית הבדואים וטיפול בגל האלימות השוטף את החברה הערבית. תנועת רע"ם לא תהיה יהודית ולא ציונית. היא תנועה מוסלמית לגיטימית שדואגת לבוחריה. לימין יש אינטרס מובהק לסייע בפיתוח והסדרת הישובים הערביים, הן בנגב והן בגליל". 

"יתרה מכך - עדיף למחנה הלאומי לסייע לפיתוח המגזר הערבי בתוך ישראל, מאשר לסייע לפלשתיניזציה של הציבור הערבי", אמר יו"ר התא אביעד ויסולי והבהיר: "הפוליטיקה כידוע היא אומנות האפשר. במסגרת זו, קואליציה של הימין בתמיכת רע"ם היא הרע במיעוטו, ואולי אפילו יצא ממנה לא מעט ברכה והצלחה למחנה הלאומי".