סגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום הורשעה: "לקחה שוחד באופן שיטתי"

סגנית שר הפנים לשעבר הורשעה במספר עברות במסגרת פרשת "ישראל ביתנו", אחת מהן, קבלת שוחד אותו קיבלה במשך 6 שנים באופן שיטתי: "הכספים שימשו אותה, את בני משפחתה, את מקורביה ואת המפלגה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/03/21 11:41 יב בניסן התשפא

סגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום הורשעה: "לקחה שוחד באופן שיטתי"
פאינה קרישנבאום, צילום: Miriam Alster/Flash90

סגנית שר הפנים לשעבר, פאינה קירשנבאום, הורשעה הבוקר (ה') בבית המשפט המחוזי בתל אביב, בעבירות מרובות במסגרת פרשת "ישראל ביתנו" שהתפוצצה בדצמבר 2014. הפרשה, היתה לאחת מפרשות השחיתות הגדולות במערכת הפוליטית ובמהלכה הוגשו כתבי אישום נגד 19 נאשמים ו-17 מהם נמצאו אשמים. מנכ"ל משרד החקלאות ופיתוח הכפר לשעבר, רמי כהן, הורשע גם הוא בפרשה החמורה, וגזר הדין של השניים ייקבע בהמשך.

אחת מאותן עבירות בהן הורשעה, היא קבלת שוחד במשך שש שנים ובאופן שיטתי. "לאחר שמיעת ראיות התברר שהגברת פאינה קירשנבאום, לקחה שוחד באופן שיטתי, ערמומי ומתוחכם במשך כשש שנים, משמונה גורמים שאינם קשורים זה לזה", כתב בהכרעת הדין כתב השופט ירון לוי.

"הנאשמים פעלו בדפוס פעולה מושחת. הנאשמת ניצלה את כוחה השלטוני כממונה על חלוקת הכספים הקואליציוניים של ישראל ביתנו. הנאשם ניצל את קשריו במפלגה ובמיוחד עם הנאשמת, כדי להשיג הון אישי". בהמשך נכתב: "היא נהגה לבקש תמורה כספית מגורמים להם הקצתה כספים קואליציוניים. הכספים שימשו את הנאשמת, את בני משפחתה, מקורביה ואת המפלגה".

"מ-2009 ועד לפרוץ החקירה בעניינה, החזיקה הנאשמת כוח רב עוצמה של הקצאת בין 80 ל-200 מיליון שקלים בשנה", הוסיף השופט. "כוח גדול כרוך באחריות כבדה. לכן נקבעו בחוק כללים המגבילים את שיקול דעתם של נבחרי ציבור החולשים על תפקידים ציבוריים. הנאשמת פיתחה במיומנות אין קץ שלל דרכים ואמתלות לעקוף את כללי המינהל התקין ולעשות בכספי הציבור כבשלה".

קירשנבאום, הייתה  מקורבת מאוד ליו"ר המפלגה אביגדור ליברמן, שימשה כמזכ"לית המפלגה בין השנים 2014-2003 וכיהנה בתפקיד סגנית שר הפנים בשנים 2014-2009. במסגרת תפקידיה, ניהלה את הכספים הקואליציוניים של המפלגה.


(עדותה הראשונה של קירשנבאום לפני כשנתיים, כאן חדשות)