נתניהו: "אזרחי ישראל - תודה" | בנט: "הנהגת ישראל תעבור משנאה לאהבת חינם"

כלל חברי המשכן מגיבים לתוצאות מדגמי ערוצי החדשות, וראשי הרשימות המרוצים והמרוצים פחות נותנים את תגובותיהם, אך נאלצים לחכות לתוצאות הבחירות שיחלו להגיע כבר במהלך הלילה | כל התגובות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/03/21 23:49 י בניסן התשפא

נתניהו: "אזרחי ישראל - תודה" | בנט: "הנהגת ישראל תעבור משנאה לאהבת חינם"
צילום: Hadas Parush/Flash90

ראש הממשלה הגיב הערב (ג') לתוצאות המדגמים, ואמר: "אזרחי ישראל - תודה!". מפלגת הליכוד בראשותו אמנם נחלשה אך קיבלה בממוצע 32 מנדטים ויכולה להקים ממשלת ימין של 61 חברים.

"הענקתם ניצחון ענק לימין ולליכוד בהנהגתי. הליכוד גדול בפער עצום מול המפלגה הבאה בגודלה  - אנחנו בקידומת 3 והבאים בקידומת 1. ברור שרוב מובהק מאזרחי ישראל הם ימנים, והם רוצים ממשלת ימין חזקה ויציבה שתשמור על כלכלת ישראל, ביטחון ישראל וארץ ישראל. זה מה שנעשה. אוהב אתכם!", אמר נתניהו.

ראש הממשלה התקשר הערב ליו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', לברך אותו על התוצאות ולאחר מכן ליו"ר ש"ס, יהדות התורה וגם ליו"ר ימינה, נפתלי בנט. מלשכת בנט נמסר בתגובה: "יו"ר ימינה, נפתלי בנט, קיבל כעת שיחת טלפון מלשכת ראש הממשלה. בנט שוחח עם נתניהו ומסר לו כי נמתין לתוצאות האמת וכי רק דבר אחד עומד לנגד עיניו - טובת כלל אזרחי ישראל".

בנט: "מה שהיה הוא לא מה שיהיה"

ח"כ איילת שקד הגיעה למטה המפלגה בפתח תקווה ואמרה: "אנחנו מחכים לתוצאות האמת". לשאלה האם היא מאוכזבת מהתוצאות ענתה: "באנו להגיד תודה לכל הפעילים ולכל החברים". 

בנאומו בפתח תקווה, פתח בנט את דבריו: "עכשיו הזמן לריפוי. לאיחוי השסעים בעם. מה שהיה הוא לא מה שיהיה", אמר לקול תשועות הפעילים. "בכוח שנתתם לי אפעל רק תחת עיקרון מנחה אחד. מה שטוב לישראל. מה שטוב לכלל אזרחי המדינה. הנהגת ישראל תעבור משנאה לאהבת חינם, מכאוס ליציבות וביטחון. מנהיגות שעסוקה בעצמה למנהיגות שאכפת לה. עוד יעברו מספר ימים עד שנדע את התוצאות. נמתין בסבלנות אך אני יכול להבטיח - כל ממשלה שתקום תדאג לכלל אזרחי המדינה". 

בנט, הערב

בנט, הלילהצילום: Avi Dishi/Flash90

מטה מפלגת ימינה, הערב

מטה מפלגת ימינה, הלילהצילום: Avi Dishi/Flash90

"אני איש ימין. של ארץ ישראל. של מתן ביטחון אישי לתושבי הנגב ולא לכנופיות של בדואים שבמשך שנים מטילות אימה על בעלי העסקים ותושבי הדרום. ימין של כלכלה אנושית לצד רגישות חברתית, שיהיה אפשר להקים פה עסק בלי טירוף של בירוקרטיה. מסים נמוכים והזנקת כלכלת ישראל. אני נחוש להקים את ערכי הימין בכל ממשלה שתקום". 

סמוטריץ': "זכינו לאחדות גדולה מאוד בציונות הדתית"

נוכח הישגי המפלגה על פי תוצאות המדגמים, יו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', היה נרגש כשנשא את נאומו במטה המפלגה במודיעין: "זכינו לאחדות גדולה מאוד בציונות הדתית. ההישג הזה הוא תוצאה של החיבור הזה של שלומי אמוני ישראל ששמים בראש את התורה ותלמידי החכמים. אנחנו מקווים שהתוצאות הכלליות יבשרו על רוב למחנה הלאומי-אמוני במדינת ישראל". סמוטריץ' סיים את דבריו והחל בשירת "הטוב כי לא כלו רחמיך והמרחם כי לא תמו חסדיך".  

סמוטריץ

סמוטריץ', הלילהצילום: Sraya Diamant/Flash90

עו"ד איתמר בן גביר, מספר שלוש ברשימה, אמר בנאומו במטה: "האחדות מנצחת. יש לי חלום שחיילי צה"ל יחיו במדינה שנותנת להם גיבוי. יש לי חלום שתושבי הדרום יחיו בלי פרוטקשן והטרדות מיניות. יש לי חלום שתקום ממשלה ימנית. יש לי חלום שהיועץ המשפטי לממשלה לא יהיה יותר חזק מראש הממשלה. יש לי הרבה חלומות, אני מקווה שבעזרת ה' תקום כאן ממשלה שתגשים את החלומות האלה. אנחנו קרובים לזה".

בן גביר, הלילה

בן גביר, הלילהצילום: Sraya Diamant/Flash90

ח"כ שמחה רוטמן הממוקם במקום הרביעי ברשימת הציונות הדתית, אמר בראיון לחדשות כיפה, כי המספרים שקיבלו היו הרבה מעבר לציפיות "הפעילים נתנו את הנשמה". כשנשאל האם משרד המשפטים הוא אחד היעדים של המפלגה, ענה רוטמן: "משא ומתן מקיימים בחדרים סגורים ע"י אנשים טובים שאכפת להם", אך הדגיש כי "תחום המשפט הוא נושא ליבה המחייב טיפול, שאמור להיות מוסכם על כל הרשימות שיצטרפו לממשלה שתוקם". 

עוד הוסיף רוטמן ואמר, כי הוא מקווה שבנט יצטרף לממשלת הימין שתוקם, וציין כי לאורך כל הקמפיין קראו לבנט להראות מחויבות אידיאולוגית לממשלת ימין, וקיווה כי הוא יצטרף בסופו של דבר לקואליציה שתקום.

מטה הציונות הדתית, הלילה

מטה הציונות הדתית, הלילהצילום: Sraya Diamant/Flash90

מקום חמישי ברשימה, חברת הכנסת לשעבר אורית סטרוק אמרה: "הדרך שלנו ניצחה. ראינו לאורך כל הקמפיין שיש ציבור גדול ששמח להרים את הראש, ולא לוותר. המטרה עכשיו היא הסדרת התיישבות צעירה ועבודה על איזון מערכת המשפט. מאמינה שבנט יצטרף".

ח"כ אופיר סופר, אשר כחלק מהסכם האיחוד עם מפלגת עצמה יהודית ונעם שובץ במקום ה-28 ברשימת הליכוד, לא הסכים לחשוף לחדשות כיפה למי הצביע, אך רמז כי דאגתו היתה שלגוש יהיו 61 מנדטים. סופר: "מי שהיה חשוב לו להגיע ורצה שתהיה ממשלת ימין, עבד בשביל זה, ונראה שעם ישראל הוכיח את זה. בנוגע לנפתלי בנט, אמר: "המקום הטבעי של בנט הוא בממשלת ימין, פשוט לי שהוא יצטרף. אני חושב שגם גדעון סער יצטרף". 

לפיד: "נכון לרגע זה לא תקום ממשלה בחסות הכהניסטים"

יו"ר מפלגת יש עתיד ויו"ר האופוזיציה היוצאת, ח"כ יאיר לפיד, ששוחח עם גדעון סער וסכם עמו על שיתוף פעולה, אמר בכנס המפלגה: "דאגנו לשמר את הסיכוי לשינוי במדינת ישראל. עשינו עוד דבר, את כל זה עשינו בלי להכפיש ובלי ללכלך. אנחנו יכולים להיות גאים בתוצאה שהבאנו. נכון לרגע זה לנתניהו אין 61 מנדטים ולגוש השינוי יש. נחכה לתוצאות האמת, נמשיך להיות אחראיים. נכון לרגע זה לא תקום ממשלה בחסות הכהניסטים. נעשה כל דבר כדי להקים ממשלה שפויה למדינת ישראל". 

יאיר לפיד, הערב

לפיד, הלילהצילום: Gili Yaari /Flash90

דרעי: "זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו"

יו"ר מפלגת ש"ס אריה דרעי חגג הערב את נתוני מדגמי ערוצי החדשות אך סייג את דבריו במטה המפלגה בירושלים, ואמר כי כדאי לחכות לתוצאות הבחירות. "המפלגה השלישית בגודלה. זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו", פתח דרעי את דבריו. "עברנו שנתיים מאוד קשות. אחרי שנת קורונה ושנה של ממשלה, שנתיים קשות מאוד".  

עוד הוא אמר: "סיימתי שיחה עם ראש הממשלה ובעזרת ה' סיכמנו עוד הלילה, לאחר שנראה את נתוני האמת, אנחנו שואפים להקים ממשלה במהירות. ממשלה יהודית לאומית. אני פונה לראש מפלגות הימין שלמעלה יש לנו יותר מ-61.  נתגבר על כל השיקולים האישיים ועל כל הפגיעות. העם רוצה ממשלה לאומית, יהודית ומסורתית מהר מאוד".

סער: "רצינו וקיווינו לתוצאה טובה יותר"

יו"ר מפלגת תקווה חדשה, גדעון סער, מאוכזב הערב, אמר במטה המפלגה: "נכון, רצינו וקיווינו לתוצאה טובה יותר, אבל כדמוקרטיה אנחנו תמיד מכבדים ונכבד את מה שכינה מורנו ורבנו מנחם בגין ז"ל, 'פסק דינו של הוד מעלתו הבוחר'".

"דרך המחשבה של היהודי - הכל טוב והכל לטובה. לכל הפרשנים אני רוצה להודיע הודעה: ב-8 בדצמבר, לפני 3 וחצי חודשים, כשהודעתי על הקמת תנועה חדשה - לא היה לי שום דבר בכיס, תרתי משמע. לא היה לי דבר ולא הייתה לי הבטחה לדבר. כל מה שעשינו כאן ביחד עשינו יש מאין".

סער סיים את דבריו: "תקווה חדשה התמודדה בפעם הראשונה. היו מפלגות חדשות רבות אבל מכולן רק תקווה חדשה לכנסת ה-24. אילולא היתה קמה תקווה חדשה כל הפרשנים כבר לא היו באולפנים כי נתניהו היה עומד על 65 מנדטים. לא ניכנס לממשלת נתניהו, נשרת בגאווה את העם מהאופוזיציה".

ליצמן: "ההסתה הנוראה נגדנו כשלה"

שר השיכון יעקב ליצמן ויו"ר מפלגת יהדות התורה, אמר הערב באירוע מפלגת יהדות התורה, שהוגדר כניצחון: “ההסתה הנוראה נגדנו כשלה ואיווט מבין הערב את מקומו. התמודדנו גם עם אתגרים בתוך הגוש שניסו לנגוס בנו, ואנו בעזרת ה' נשמור על כוחנו. נגן בכל דרך על ערכי הדת, נדאג לדיור ונפעל להקמת ממשלת ימין בהקדם".

ליברמן: "כרגע אין הכרעה ברורה"

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן אמר בנאומו בליל הבחירות: "בתנאים לא פשוטים עשינו את המקסימום והראנו לכולם שיש לנו דרך, דרך ייחודית מאוד. הדבר היותר חשוב  הוא שאנחנו לא מתכוונים לוותר על הדרך וכל מה שאמרנו לפני הבחירות אנחנו גם אומרים אחרי הבחירות".

עוד הוא אמר: "המטרה שלנו היא להקים ממשלה ציונית וליברלית ועל שני ערכים האלו - לא נוותר. בנוסף אני מציע לכולם לקחת קצת אוויר ולהמתין כמה ימים, בסופו של דבר עדיין מאות אלפי קולות במעטפות הכפולות שמחכים לספירה יכולים לשנות את התמונה מקצה לקצה. כרגע אין הכרעה ברורה. אני מקווה שנוכל לבסוף להקים כאן ממשלה יציבה וציונית וליברלית.

"כרגע אין טעם להתעסק בניחושים או חישובים אבל חייבים להבין שמדינת ישראל זקוקה לתפנית. אי אפשר להמשיך עם אותו חוסר ניהול גם בפן הרפואי, גם בפן הכלכלי. אנחנו אופטימיים שנדע תוצאות סופיות שיביאו לדרך אחרת. יהיו התוצאות אשר יהיו, נכבד אותן ונמשיך באותה דרך כי אנחנו מאמינים בצדקת הדרך".

ליברמן, הלילה

ליברמן, הלילהצילום: Yossi Aloni/Flash90

גנץ: "היו מי שהספידו וסיכמו. אנחנו בחרנו להילחם"

יו"ר מפלגת כחול לבן, השר בני גנץ, יכול להיות מרוצה מהתוצאות שהתקבלו במדגמים. גנץ אמר בכנס המפלגה: "בואו נהיה זהירים. אני אוהב את ישראל. תמיד התגייסתי ותמיד אשרת אותה. תמיד נשים את ישראל לפני הכול. הייתי בצה"ל כמעט 40 שנה ובשנתיים האחרונות אני משתר את המדינה יחד איתכם בשדה הפוליטי".

"כשאתה אוהב ונלחם למען המדינה אתה לא שומע את רעשי הרקע ולא עוסק בטפל. היו מי שהספידו וסיכמו. אנחנו בחרנו להילחם. יחד מאתכם נהיה חלק מהנהגת המדינה. התוצאות אינן ברורות מספיק אך דבר אחד אני יכול להבטיח לכם, אתם חברי ביחד איתי, נמשיך להיאבק למען הערכים שלנו ועל אחדות החברה הישראלית".

מיכאלי: "העבודה חוזרת בגדול"

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, שיכולה גם היא להיות מרוצה, אמרה הלילה: "העבודה חוזרת בגדול. אנחנו דיברנו מהרגע הראשון על חזון. חזון של שלום, ביטחון באמצעות שלום, ביטחון לאומי וביטחון אישי, דיברנו על חברה צודקת, על שינוי סדר עדיפויות ואנחנו מדברות ומדברים ברצף על בית לעם היהודי עם שוויון מלא לכל האזרחיות והאזרחים שבו".

מיכאלי, הלילה

מיכאלי, הלילהצילום: Avshalom Sassoni/Flash90


עוד הוסיפה מיכאלי: "זאת רק ההתחלה. אם יש משהו שהוכחנו זה שהצליחו לרצוח את יצחק רבין, אבל לא הצליחו ולא יצליחו לרצוח את הדרך שלו". עוד ציינה מיכאלי: "שום דבר לא גמור עדיין. מפלגת העבודה בראשותי תעשה כל מאמץ שכשיהיו תוצאות אמת נחליף בראשות הממשלה את בנימין נתניהו".

הורוביץ: "מרצ כאן כדי להישאר"

גם במפלגת השמאל הקטנה, מרצ, שמחו מתוצאות המדגמים. "מי שמכיר את מרצ יודע שלא נוותר על ערכינו ונעמוד מול כל הכוחות החשוכים", אמר יו"ר המפלגה ניצן הורוביץ. "מרצ כאן כדי להישאר. יש שמאל גאה וחזק בישראל. התוצאות מראות את זה. אני קורא לכל גוש השינוי להתחיל במאמץ אמיתי כדי לייצר אלטרנטיבה, ממשלת שינוי לממשלה הרעה שנתניהו רוצה להקים".

במרצ שמחים הלילה

במרצ שמחים הלילהצילום: פלאש 90