נתניהו: "אנחנו בעד הסדרה מלאה של ההתיישבות הצעירה"

ראש הממשלה וראש מועצת שומרון הניחו אבן פינה לשכונת "נווה אחיעד" ברבבה ע"ש הרב אחיעד אטינגר ז"ל, שהציל תושבת ונרצח. יוסי דגן: "ממשלת ימין על מלא". נתניהו: "לא העברנו את כל ההסדרה כי היינו ברוטציה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/03/21 13:32 ט בניסן התשפא

נתניהו: "אנחנו בעד הסדרה מלאה של ההתיישבות הצעירה"
ביקור שרי הליכוד וראש הממשלה ברבבה, צילום: רועי חדי

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום (ב') יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, להנחת אבן פינה לשכונה חדשה ביישוב רבבה בשומרון ע"ש הרב אחיעד אטינגר ז"ל, שנרצח בפיגוע ירי בצומת אריאל לפני שנתיים בדיוק, והותיר אחריו אשה ו-12 ילדים

נתניהו: "נודר לדאוג להסדרת ההתיישבות הצעירה"

אלמנתו של הרב אטינגר תמר אמרה: "את העם הגדול הזה נבחרת אתה, ראש ממשלת ישראל, להנהיג בדור של גאולה. מר בנימין נתניהו, לא מכוחך נבחרת ולא מכוחך תבחר, אלא רק מכוח בחירתו של הקב"ה בך. הוא זה שנותן לך את החוכמה והבינה להנהיג את העם הזה. והעם הזה רוצה אחדות ורוצה אמת ורוצה שלום אמיתי. לך בכוחך זה והושע את ישראל".

נתניהו נשא דברים במהלך הטקס המרגש. "אנחנו מחויבים לארץ שלנו, לארץ ישראל, אני חרשתי את הארץ הזאת בגיל 18, עברתי בכל המקומות ולא היתה פה תכסית, בדיוק שהתגייסתי שוחררה ארץ ישראל כולה, הלכתי פה הרבה, התרגשתי, פה הלכו אבותינו ופה נחזור ונבנה את ארצנו." אמר נתניהו.

ראש הממשלה הוסיף: "אנחנו בעד ההסדרה של ההתיישבות הצעירה, אני והשרים שכאן - מירי, יריב, אמיר, יובל כולנו, אז למה לא העברנו את כל ההסדרה, אלא רק בחלק - בחוות יאיר ובנופי נחמיה? כי הינו ברוטציה. ברוטציה הזאת התנגדו, לא היה לנו 61, עכשיו אפשר לצאת מזה. ממשלת ימין בראשותי תמשיך לבנות בארץ ישראל, תמשיך את מורשת ישראל. יש צו גיוס, פרשת השבוע, פרשת צו, צו גיוס, צו ביטחון, צו להמשיך את השליחות שפועמת בנו".

"הגבורה שלך תמר אטינגר, והגבורה של הרב אחיעד ז"ל, מדברת לכולנו. התרגשתי מהדברים שלך. נמשיך לבנות את ארץ ישראל, ונביא ניצחון גדול." סיים נתניהו.

צילום: שריה דיאמנט


יוסי דגן אמר: "אנו זוכים להניח אבן פינה לשכונה יפהפיה בישוב רבבה בלב השומרון, שכונה המנציחה את גיבור ישראל הרב אחיעד אטינגר הי"ד. בשנים האחרונות אנחנו חווים תנופת בניה ופיתוח שלא נראתה כמותה בשומרון. לנגד עינינו אנחנו רואים את חזון הנביאים מתגשם".

"אדוני ראש הממשלה, אנחנו רוצים להודות לך על עשייתך הנפלאה ומאחלים לך להקים ממשלה רחבה עם כלל מפלגות המחנה הלאומי שתמשיך בפיתוח וחיזוק ההתיישבות ומדינת ישראל כולה. שתביא ריבונות מלאה על כל הישובים, הסדרה מלאה של ההתיישבות הצעירה - כי הגיע הזמן לסיים את העוול הזה. ממשלת ימין על מלא, ריבונות על מלא, בניה על מלא, התיישבות צעירה על מלא", סיים דגן.

בפורום ההתיישבות הצעירה ברכו את הצהרתו של נתניהו. "אנו מאחלים כי תוצאות הבחירות יאפשרו לעבור למעשים אקטיביים כבר בישיבת הממשלה הראשונה מיד לאחר הבחירות. ההצעה מוכנה, עבודת המטה הסתיימה והוסרו החסמים - הגיע הזמן לקדם מהלכים שיביאו להתיישבות הצעירה את תנאי המחייה והביטחון הראויים לתושבי הישובים".

הרב אטינגר נרצח בזמן שרדף אחר המחבל שניסה לפגע בעוברים ושבים בצומת אריאל. הרב אטינגר הציל רבים בהם אלינור טולדנו אם ל-3 תושבת רבבה שהמחבל כיוון אקדח לראשה - והיא ניצלה ברגע האחרון בזכות הירי של הרב ז"ל. השכונה תבנה עי חברת "שהם ישראל" בבעלותו של נדב גולדשטיין גיסו של הרב אטינגר, ותקרא: "נווה אחיעד".  


(נתניהו בראיון לכיפה)