סמוטריץ' הזמין את בנט לעימות: "איפה שתגיד מתי שתגיד"

יממה לבחירות ויו"ר הציונות הדתית עדיין דורש מבנט להשיב לשאלה האם יסכים להתחייב לממשלת ימין תחת נתניהו. "עזוב אותך מעלבונות אישים וספינים. אני מוחל לך. בוא לשיח פתוח ופומבי על ערכים"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 22/03/21 08:51 ט בניסן התשפא

סמוטריץ' הזמין את בנט לעימות: "איפה שתגיד מתי שתגיד"
סמוטריץ' קורא לעימות עם בנט, צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

פחות מ-24 שעות לפתיחת הקלפיות, ועדיין הקריאות לעימותים בין הפוליטיקאים ממשיכות, והפעם קריאה לעימות חדשה מיו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ'. בעמוד הטוויטר של חבר הכנסת הוא פרסם סרטון בו הוא קורה לשותפו לשעבר, נפתלי בנט, לבוא לעימות. "נפתלי, אחרי חודשיים בהם אני מנסה לנהל איתך שיח ענייני, חברי ומכובד, סביב ערכים ובעיקר סביב הדרך לממש אותם", פתח סמוטריץ'. "אתה בוחר בימים האחרונים, במקום לפזר את מסך הערפל ולומר דברים ברורים, ללכת על שיח של הכפשות ודברי גנאי".

סמוטריץ' מנה את הביטויים בהם השתמש בנט כנגדו במהלך הקמפיין, ביטויים כמו: "ילד כאפות", "משק דת", "גבאי בית כנסת" והשווה אותו לאבק שעל החליפה של נתניהו. "אתה ואני יודעים מצוין שישבנו בחדר דנו על ערכים ולא הגענו להסכמות, ולכן נפרדו דרכנו", אמר סמוטריץ' והוסיף: "אני חושב שמגיע לציבור על מה ולמה". ואז קרא לבנט להגיע לעימות "בוא ניפגש עוד היום. איפה שתגיד מתי שתגיד. נעשה הכי ענייני וחברי, אבל ניתן לציבור לדעת מה ההבדל בנינו, וניתן לו לשפוט".

סמוטריץ' טען כי בנט יכול לשאול כל שאלה שירצה, ושהוא מבטיח להשיב על כל אחת מהן. לעומת זאת הוא אומר כי עבור בנט יש לו רק שאלה אחת: "במידה ונתניהו יכול להשלים ממשלה של 61 עם הימין, האם אתה בא או מנסה לסחוב את הציונות הדתית להרפתקה עם השמאל". לסיום אמר: "עזוב אותך מעלבונות אישים וספינים. אני מוחל לך. בוא לשיח פתוח ופומבי על ערכים".