אפשר לנשום לרווחה: משרפת הפסולת בגוש אדומים - לא תקודם

אחרי מאבק ארוך של תושבי מעלה אדומים ומועצת בנימין, הודיעה המדינה לבג"ץ כי לא תקדם את הקמת המשרפה שאיימה לזהם את האזור. ישראל גנץ, ראש מועצת בנימין אמר: "הצלחנו לקיים את ההבטחה ולשמור על בריאות התושבים והילדים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/03/21 22:27 ה בניסן התשפא

אפשר לנשום לרווחה: משרפת הפסולת בגוש אדומים - לא תקודם
גוש אדומים. המשרפה לא תקום, צילום: דוברות בנימין

המדינה עידכנה היום (ה') את שופטי בג"ץ כי לא תקדם את הקמת משרפת הפסולת בגוש אדומים כפי שתוכנן. ראש מועצת בנימין ישראל גנץ, הודה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשרה גילה גמליאל על ההחלטה. 

הצעד מגיע אחרי מאבק של למעלה משנה שהובילו תושבי האזור יחד עם ראשי המועצות, כשכולם קבלו על כך שהמתקן המתוכנן לא עומד באמות מידה נאותים ומזיק לבריאות. 
 
ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ כתב הערב לתושבי גוש אדומים: "יגעת ומצאת תאמין. זהו רגע של סיפוק גדול עבורי על שהצלחנו ברוך השם בעזרתכם לקיים את ההבטחה ולשמור על בריאות התושבים והילדים ועל פנינת גוש אדומים".

"אני מבקש להודות לראש הממשלה נתניהו, ולשרה לאיכות הסביבה גילה גמליאל שהבטיחו וקיימו. תודה גם לחברי ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל שפעל לוודא כי לא יוקם מתקן שיזהם את בריאות הציבור. תודה גם למטה המאבק על ההובלה והשותפות בפעילות לאורך כל הדרך. נמשיך לעקוב ולוודא שהעניין יוכרע כך בפועל". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן