"לשמור על מדינת ישראל דמוקרטית": מיכאל איתן תומך בסער

שר המדע והטכנולוגיה לשעבר וחבר הליכוד מודיע כי "אחרי 50 שנות פעילות בצעתי גט כריתות מהליכוד שהיה ביתי הפוליטי". עוד אמר: "אני חושש שיש סכנה לדמוקרטיה עד כדי כך שנהפוך לדיקטטורה. אנחנו כפסע מדיקטטורה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/03/21 21:10 ה בניסן התשפא

"לשמור על מדינת ישראל דמוקרטית": מיכאל איתן תומך בסער
מיכאל איתן, צילום: Uri Lenz/FLASH90

חמישה ימים לבחירות, וגדעון סער אמנם בירידה בסקרים אך ממשיך לקבל תמיכה מחברי ליכוד לשעבר. שר המדע והטכנולוגיה לשעבר מיכאל איתן כתב היום (ה') "לפני שנה וחצי, לפני בחירות מס׳ 2, אחרי תקופה ארוכה של התחבטות ותהליך כואב, עשיתי זאת. אחרי 50 שנות פעילות בצעתי גט כריתות מהליכוד שהיה ביתי הפוליטי". 

איתן כותב מילים קשות נגד ראש הממשלה: "נתניהו, שרוצה להשיג את ביטול משפטו, נוקט בצעדים פלגניים והכניס את החברה והמדינה בישראל לסחרור דמוקרטי ופילג  את העם. הכל הפך כשר בעיניו לצורך המלטות מאימת הדין". על קואליציה עם בן גביר טען : "נתניהו הוא אף הפך את תלמידי כהנא לשותפים לגיטימיים ובמקביל הוא מחזר אחר הקולות של ידידיו הוותיקים ושותפיו החדשים מסיעת רע״ם בעלת האידאולוגיה האיסלמיסטית הקיצונית".

"אני חושש שאם וכאשר נתניהו ייבחר לקדנציה נוספת" כותב איתן. "מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית מפוארת אך אנו נשלם  שנים רבות את מחיר הנזק בניסיון המתמשך של נתניהו להשליט שלטון יחיד ולפגוע בדמוקרטיה". עוד הוסיף: "אני חושש שיש סכנה לדמוקרטיה עד כדי כך שנהפוך לדיקטטורה. אנחנו כפסע מדיקטטורה".
 
 לבסוף כתב: "זהו, הקווים האדומים נחצו, והגיע הזמן לשינוי. אנו זקוקים למנהיג ראשון בין שווים, שיוכל לאחות את הקרעים, ולבנות מחדש את מה שהליכוד יצג ואת ההסכמה הלאומית. לצערי, זה לא יקרה עם מפלגת נתניהו. פתק של מחל בקלפי הוא פתק שתומך בסירוס שלטון החוק ובפגיעה אנושה במערכת הדמוקרטית".