בנט בראיון לחדשות כיפה: "אני לא אתן יד לממשלת שמאל בראשות לפיד נקודה"

יו"ר ימינה בראיון לחדשות כיפה, טוען כי ביומה הראשון של הממשלה, יחוקק את חוק סינגפור, וכי העם נחנק. בנוגע להקמת ממשלה שמאל: "לימין יש 80 מנדטים ולשמאל יחד עם לפיד יש 30, אני איש ימין". על תמיכת מרצ בחקירה בבית הדין הבינ"ל בהאג: "אני לא אתן לאף אחד לרדוף אחר חיילים שלנו, אני אגבה את חיילי צהל, מרצ הוציאה את עצמה מחוץ לגדר"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 18/03/21 19:49 ה בניסן התשפא

בנט בראיון לחדשות כיפה: "אני לא אתן יד לממשלת שמאל בראשות לפיד נקודה"
ראיון עם ח"כ נפתלי בנט, צילום: כיפה

חמישה ימים לבחירות, כשהסקרים האחרונים יתפרסמו כבר מחר בערב. אך התמונה העיקרית שניתן לראות היא שעדיין אין הכרעה בין הגושים, כשההכרעה נתונה בעיקר בידי ימינה שלא הצהירה על בחירת צד במחנות התמיכה או אי התמיכה בנתניהו. הערב (ה') התראיין יו"ר ימינה, נפתלי בנט, לחדשות כיפה והשיב מדוע הוא מסרב להיכנס לעימותים הללו, ומה חשוב לו בקואליציה שיקים.

היום הודעת שאתה לא תומך בחוק שמונע מראש ממשלה עם כתבי אישום להתמודד על ראשות ממשלה, אתה מזהה ניצחון לנתניהו? 

אני לא מתעסק בכל העולמות האלה של חקיקה בסיפור הזה, הדבר היחיד שמעניין אותי זה החקיקה הראשונה שאני אחוקק בממשלה שנהיה בה, זה יהיה חוק סינגפור, כי הדבר הכי דרמטי עכשיו זה להוריד באופן מאסיבי מיסים, להזניק את הנטו כדי לייצר צמיחה, אחרת לא יהיו מקומות עבודה, הרי יש עכשיו חמש מאות, שש מאות, שבע מאות אלף מובטלים כדי לייצר להם מקומות עבודה אתה חייב עסקים שיפרחו, כשאתה מוריד להם מיסים זה קורה. 

השאלה למה לא לתמוך בחוק הזה? הרי אנחנו רואים מה קורה כשאין חוק כזה, הממשלה פועלת לפי המאווים של נתניהו

אני באופן עקבי נגד כל החקיקות הרטוראקטיביות האלה, תמיד הייתי ותמיד אהיה. הנושא המרכזי שמעסיק כרגע את העם שלנו, זה איך אנחנו יוצאים מאינסוף הבחירות האלה, הרי מה שקורה כרגע, זה הצבעה לאיווט או ללפיד או למפלגת האווירה של גדעון או לליכוד, כל אלה בהכרח יגררו אותנו לרצף של בחירות. כי הם לא מצליחים. וזו הסיבה אגב, שאנחנו לא מתייצבים ואומרים רק ביבי או רק לא ביבי, כי אנחנו בחרנו להיות המבוגרים האחראים. הנה ההתחייבות שלי - המנדטים שנקבל, נקים איתם ממשלה לאומית, ימנית מתפקדת, רצינית שעובדת. זו הדרך היחידה להביא את השינוי. אנשים פה נרמסים בגלל שאין תקציב וממשלה, נרמסים בתחום הרווחה, יש אנשים שלא מקבלים את הקצבאות כמו שצריך, כי כשאין ממשלה מתפקדת זה נזקים עצומים. 

אתה באמת רוצה להיות ראש ממשלה ואתה אומר שתקים ממשלת ימין, אבל מצד אחד יש את נתניהו שאומר אני מציע לך שר אבל ללא רוטציה, ועל לפיד אתה אמרת בעצמך שאתה לא מוכן לשבת תחתיו. אז איך נהיים ראש ממשלה אם ניקח את הסנריו החיובי של 15 מנדטים?

אני אגיד בצורה הכי ברורה, אני לא אתן יד להקמת ממשלת שמאל, לא עכשיו ולא אף פעם כי אני ימני, אני רוצה לומר את זה שאני אהיה הכי ברור בעולם, כי יש את הספין הזה של ישראל כ"ץ מירי וביבי, אני איש ימין, ואני לא אתן יד שיאיר לפיד יהיה ראש ממשלה, לא כי הוא איש רע, הוא יחליט מה שהוא רוצה.

וחבר קואליציה?

אני מסביר עכשיו, אני לא אתן יד לממשלת שמאל בראשות לפיד נקודה, יש שמונים מנדטים בימין יש שלושים בשמאל כולל לפיד.

אתה לא מתמודד לראשות ממשלה?

אני מתמודד לראשות ממשלה, אבל האובססיה שלי זה לא ראשות ממשלה, האובססיה שלי זה העם שלי, זה להוציא כסר את העם מהקרע הזה, תבין, אני רוצה להסביר. שתבין מה המשמעות של בחירות חמישיות, המשמעות היא קרע ברמת שנאת אחים שלא ראינו כזה דבר, זה מפרק את המדינה צריך לצאת מזה.

אולי עדיף שתקבל את העסקה של נתניהו, תקבל שר בכיר ותשפיע כחלק מקואליצית ימין גדולה

שמע, לצערי, נתניהו הוא חלק גדול מהבעיה, לא לבד אגב. הציניות הזאת שגררה אותנו. למה הגענו לבחירות האלה? בוא נשאל את עצמנו, זה בגלל איווט והסיפורים שלו, זה בגלל לפיד זה בגלל נתניהו. וכל אחד עם השיקולים הפוליטים בסוף כאילו לא סופרים, יש בני אדם, יש בני אדם בקצה, יש ילדים שצריך לשקם אותם אחרי שנה נוראה שהיתה, יש ששת אלפים של משפחות שמתו להם אנשים יש רבבות של חולים. אז העסקה הזו, אני לא יודע מה היא, אני יודע שבמקום שאין אנשים  אני משתדל להיות איש. 

אז איך נהיים ראש ממשלה?

להיות ראש ממשלה זה רק אמצעי לא מטרה.

אז איך משיגים את האמצעי?

אני לא יודע. בסוף את המכניקות הפוליטיות לפה ולפה, אף אחד לא יודע לעשות. 

איש ימין שרוצה להצביע לך, ירצה לדעת גם איזו קואליציה תקים.

זו תהיה קואליצית וממשלת ימין. אני לא פסלתי אף אחד ולכן כל האופציות פתוחות. כולם באולפנים שואלים אותי למה אתה לא אומר כן ביבי או לא ביבי, האמירות האלה הובילו אותנו למצב שבו יכולות להיות חמש מערכות בחירות בתוך שנתיים. המשמעות היא שאורלי משדרות, שעובדת במפעל לייצור פגזים לצה"ל, לא עובדת כי צה"ל הפסיק את ההזמנות כי אין תקציב, ו-40 מתוך 50 עובדים יפוטרו. מי ידאג להם?

אז תציב לנתניהו תנאים שבהם הוא יתחייב לקיים את הדרישות שלך, אחרת לא תהיה אצלו בקואליציה. גנץ עשה זאת בעצמו בממשלה האחרונה

ראיתי, ולאן זה הוביל? אני לא מכניס את עצמי לכיסים האלה, לא להיכנס להתחיבויות הללו. התנאים שלי הם: הקמת ממשלה - ולא ממשלת מעבר. כי לביבי, מירי, גנץ ולפיד לא אכפת ללכת לעוד בחירות. כי מירי מוכנה להיות שרה גם בגיל 80 ולחלק ג'ובים, ישראל כ"ץ גם הוא בגיל 80  יתפקד כשר אוצר. אבל הם טוב להם. גנץ? ימשיך להיות שר ביטחון ולפיד יהנה מהעמדה שהוא ראש האופוזיציה, ובינתיים העם שלנו נחנק, מעוך. השנאה תראה מה קורה? אנחנו רואים חרדים שקוראים לחיילות שיקסע, אנחנו רואים את איווט שקורא לחרדים להוציא אותם במריצה, אנחנו רואים את גנץ קורא לביבי זבל, ואת ביבי קורא לשמאלנים רבע בוגדים. אי אפשר ככה.   

זה באמת אנשים שאתה יכול להקים איתך ממשלה? 

יש ברירה? זה נקרא דמוקרטיה. 

אבל מרצ אתה לא מוכן בגלל הדברים של האג, רק מדיניות זה קו אדום?

הקו האדום שלי זה מדינה יהודית ודמקורטית - זה ציונות.

מרצ יגידו לך שהם גם רוצים מדינה יהודית ודמוקרטית 

מי שרודף חיילי צהל ומי שתומך ברדיפה אחר חיילי צהל. לא בבית ספרנו.

ומי שקורא לחיילות שיקסע?

זה בושה וחרפה, אבל הוא התנצל על זה, הם לא. הם עומדים מאחורי הקשקוש הזה ואני כשר ביטחון כמי שהיה מ"פ במגלן ולוחם בסיירת מטכ"ל נלחמתי ואיבדתי חיילים אני לא אתן לאפחד לרדוף אחר חיילים שלנו, אני אגבה את חיילי צהל, ומי שבחר להוציא את עצמו מהגדר זה מרצ.

בג"ץ הכיר לאחרונה בגיור רפורמי, אחד השפוטים שהכיר בגיור הזה, הוא שופט שהביאה איילת שקד, זה השופטים השמרנים שהבאתם?

אתה יודע, איילת לקחה ספינה ששטה שמאלה, והזיזה את ההגה, מה שהליכוד לא עשה 40 שנה, זה לוקח קצת זמן לזוז, אז נכון, זה זז שלושים מעלות ימינה, ולא תשעים מעלות, מה קרה? אז מה הליכוד ושופריו עושים? הם אומרים אוי יוי יוי . זה עוד לא זז. הכל לאט לאט. אנחנו היחידים שעשו משהו. היחידים. 

אז מינץ הוא רק שלב? הוא לא האידיאל? 

בסוף, שופט לא עובד אצל אף אחד, הוא עובד אצל עצמו. מה אנחנו עשינו? הבאנו מצב שלראשונה יש שופטים שמרנים, שופטים לאומיים, עכשיו, בוא נגיד עוד משהו על הבג"צ הזה. הבג"צ הזה הוא לא בסדר, אבל עוד משהו שלא בסדר זה שהממשלה 16 שנה בגלל קיצוניות, סירבה לקבל את מתווה ניסים שהיה מאפשר גיור כהלכה בצורה ראויה במדינת ישראל. הם הביאו עלינו את הדבר הזה. 

אבל אתה היית שר ב 16 שנים  בממשלות האלה, אפילו שר דתות 

אמת, וקידמתי. ומי שבלם זה קיצוניים דווקא בצד החרד"לי חרדי. זו האמת. זה מראה בדיוק איך הקיצוניות יכולה להרוס כל חלקה טובה, אבל נתקן את זה. 

בסוף, עבודה פרלמנטרית של חבר כנסת נמדדת בעשייה בכנסת, ואנחנו רואים שבקואליציה האחרונה לא נכחת בהרבה הצבעות, אתה רוצה לדאוג לכלכלה של אנשים, וזה ניכר ואתה יוצא לשטח, אבל שצריך להצביע במליאה אתה נעדר

הכנסת האחרונה הייתה בדיוק הביטוי לחוסר תפקוד, אפילו בתוך הקואליציה הם לא הגיעו להסכמות, אתה יודע מה המיקום האופטימלי של מפקד בצה"ל בקרב? במקום שבו הוא ישפיע הכי הרבה, גם אני. הסתכלתי על המריבות בין אסנת מארק לחברה בכחול לבן, והצעקות האלה וכל הקשקושים, כי הבעיה לא בכנסת, הבעיה היא בממשלה, הייתה קולאיציה, זה בדיוק מבטא, אז אמרתי אני אשב לשמוע את המילים הריקות וממשלות מעבר, אני, כשר ביטחון, יצאתי לשטח, דאגתי, הקמתי מלונות לקורונה, הבאתי בדיקות, יצאתי לאופוזיציה, עשיתי יותר לדעתי מכל השרים האלה ביחד כי מה הם עשו? הם בירברו. מה אני עשיתי? יצרתי פתרונות. ישבתי עם מסעדנים  - תו סגול. ישבתי עם חדרי כושר - איך אנחנו עושים שהם יוכלו לעבוד. פתרתי בעיות  לקייטנות, ישבתי על מתווה נתב"ג, שבסוף הם קיבלו את זה באיחור של חצי שנה ואלפי הרוגים, אני לא בא לשחק משחקים, ולא בשביל לעלות ולהגיד הנה הגשתי הצעות חוק  לצורך PR, לא מעניין אותי, העם שלי מעניין אותי אני אהיה עם העם.

אחד הנושאים היקרים ללבך זה באמת הנושא של אורון שאול והדר גולדין, אבל גם פה בוועדת חוץ וביטחון בה אתה חבר לא השתתפת בהצבעה על העברת חיסונים לעזה ולחנוע את זה עד שלא יוחזרו הגופות של הדר גולדין ואורון שאול

אני אגיד כזה דבר, כשר הביטחון ביום השני או השלישי , בימין הראשונים שלי כשר ביטחון, אני זימנתי לראשונה אחרי תקופה מאוד ארוכה, ישיבה להבין מה הסטטוס, למה זה כל כך חשוב לי? כי אני שלחתי אותם ב2014  בקבינט אני יזמתי כמו שאתה יודע, את הפעולה להשמדת המנהרות, שלחתי את אורון לסג'עיה עם גולני, ואת הדר עם גבעתי, ואני מרגיש אחריות אישית להביא אותם. את החיילים הביתה. הדרך לעשות את זה, זה בנחישות מאוד מאוד גדולה. לא במשחקים. הוועדה גם מה שהאוזר הפך אותה בחסות הליכוד ובני גנץ. לועדת מריבות בין הליכוד לבני גנץ אני לא מתכוון להיות סטטיסט במשחקים פוליטים על חשבון דברים אמיתיים. 

אבל בסוף זה הצבעות?

זה לא הצבעות, זה הצבעות דמה. מי שמבין איך הדברים עובדים יודע שכששתי המפלגות בתוך הקואליציות כל הזמן רבות אין שום משמעות לכלום ולכן הגענו לבחירות.