בחירות מוקדמות בצה"ל: מאות קלפיות צבאיות נפרסו בבסיסים השונים

כ-335 קלפיות צבאיות נפתחו היום בבסיסי צה"ל ברחבי הארץ לתחילת הליך הבחירות לכנסת ה-24. ההצבעה המוקדמת התבצעה במטרה להקל על ספירת המעטפות הכפולות מכלל הקלפיות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/03/21 17:56 ד בניסן התשפא

בחירות מוקדמות בצה"ל: מאות קלפיות צבאיות נפרסו בבסיסים השונים
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן, צילום: עודד קרני

כ-335 קלפיות צבאיות נפתחו היום (ד') במספר בסיסי צה"ל הפזורים ברחבי הארץ, כחלק מתחילת הליך הבחירות לכנסת ה-24. ההצבעה המוקדמת מתבצעת במטרה להקל על ספירת המעטפות הכפולות המרובות שצפויות להיות במערכת הבחירות הנוכחית. 

צה"ל הוא הצבא הראשון שמגיע לחסינות עדר

בוועדת הבחירות המרכזית אומרים, כי החיילים שיבחרו להצביע בבחירות המוקדמות, יוכלו לממש את זכותם בין השעות 08:00 בבוקר ל-18:00 בערב. מנגד, חיילים שיצביעו ביום הבחירות הרשמי, יוכלו לממש את זכות ההצבעה באחת מ-550 הקלפיות הצבאיות שייפתחו או בקלפי אזרחית לפי אזור מגוריהם.

בביקור בבית הספר ללוחמה בטרור של צה"ל, בו התקיימו היום הבחירות, לקחו יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט עוזי פוגלמן, ומנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, עו"ד אורלי עדס. 

לפני כשבוע וחצי בהערכת מצב של ועדת הבחירות, התייחסה עדס לחולי הקורונה ודרכי ההצבעה. "כל מי שיהיו רשומים באתר משרד הבריאות כחולים יוכלו להתקשר למרכז המידע למספר ייעודי ולתאם הסעה לקלפי ספציפית. ההסעה תהיה אך ורק למי שרשום כחולה ביום הבחירות, והם יוכלו להצביע בקלפיות הייעודיות - רק חולים ומבודדים. למבודדים אנו בוחנים השתתפות במימון הסעת מבודדים".

עוד היא אמרה: "ההסעה אישית לכל חולה. ממקום מגוריו למקום ההצבעה שם ימתין לו הנהג ויחזירו לביתו. כל זה כדי לוודא כדי שלא עשה עצירת ביניים בדרכו להצביע. על מנת שכל אחד מאתנו כאשר יגיע להצביע, יידע בוודאות שנעשו כל המאמצים להגן על בריאותו ולצמצם כל אפשרות להדבקה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן