מנכ"לית ועדת הבחירות: אנו מתקשים לגייס עובדים לקלפיות

עו"ד אורלי עדס הציגה כיצד ועדת הבחירות נערכת לקראת הצבעות החולים בקורונה: "תתואם להם הסעה שתיקח אותם לקלפי ייעודית". עוד הודיע ה כי בשל מצב תקציב יום הבחירות עומד על כ-674 מיליון שקלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/03/21 15:56 כד באדר התשפא

מנכ"לית ועדת הבחירות: אנו מתקשים לגייס עובדים לקלפיות
צילום: flash90

שבועיים לבחירות לכנסת ה-24 בוועדת החירות המרכזית נערכים לקשיים הצפויים, בעיקר סביב הצבעות המבודיים והחולים בקורונה ביום הבוחר. מנכ"לית ועדת הבחירות, עו"ד אורלי עדס, הציגה היום (ב') את דרך ההתמודדות של הוועדה לקראת ה-23 במרץ. על אף ההכנות, משבר הקורונה מלווה בקשיים רבים הכוללים הקמת קלפיות ייעודיות ודרך הגעה בטוחה עבור החולים והמבודדים. כל אלו דורשים יותר כוח אדם ויותר כסף, מה שהופך את יום הבחירות הקרוב ליקר ביותר שהיה בישראל. 

"אנחנו נמצאים 16 ימים לפני יום הבחירות, וזה הזמן לעדכן אתכם קצת במה שקורה כאן בוועדת הבחירות המרכזית" פתחה עדס את דבריה. "היום בצהריים אושר לוועדת הבחירות התקציב לעריכת מערכת הבחירות לכנסת ה-24, והוא עומד על כ-674 מיליון שקלים". לפי עדס ההכנות לבחירות בצל הקורונה הוסיפו עלות של עוד 237 מיליון שקלים, "עיקר התוספת נועדה להגנה על בריאות הציבור בבואו להצביע". עוד הוסיפה: "אנחנו עדיין נמצאים בחוסר ודאות בנושא המבודדים והחולים שיהיו ביום הבחירות. יוקמו כ-500 מתחמי אוהלים ברחבי הארץ, שיכילו כ-800 קלפיות".

לגבי המצביעים החולים הודיעה עדס: "כל מי שיהיו רשומים באתר משרד הבריאות כחולים יוכלו להתקשר למרכז המידע למספר ייעודי ולתאם הסעה לקלפי ספציפית. ההסעה תהיה אך ורק למי שרשום כחולה ביום הבחירות, והם יוכלו להצביע בבחירות הייעודיות - רק חולים ומבודדים. למבודדים אנו בוחנים השתתפות במימון הסעת מבודדים". עוד פרטה: "ההסעה אישית כל חולה. ממקום מגוריו למקום ההצבעה בחולי שם ימתין לו הנהג ויחזיר לו לביתו. כל זה לוודא כדי שלא עשה עצירת ביניים בדרכו להצביע. על מנת שכל אחד מאתנו כאשר יגיע להצביע יידע בוודאות שנעשו כל המאמצים להגן על בריאותנו ולמצמם כל אפשרות להדבקה"

לגבי השבים מחו"ל נשקלת האפשרות לפתוח קלפיות בנתב"ג בהן הם יצביעו ומשם ילכו ישירות לבידוד, אך מדובר כאמור ברעיון ראשוני וטרם התקבלה החלטה ברורה בנושא. עוד סיפרה עדס על הקשיים בגיוס כוח אדם: "לגבי הקלפיות הרגילות עדיין יש לנו קצת מחסור, בעיקר באזור הגליל המערבי והצפון, שאנחנו מתקשים לגייס בהם. לגבי קלפיות ייעודיות לקורונה, אנחנו אוספים את הנתונים וממפים אותם, ועדיין חסרה כמות ניכרת לא רק של מזכירים, אלא גם של מפקחים וסדרנים. אנחנו מדברים על חוסר של אלפים".