ש"ס נגד חוק קמיניץ: "לתת אופק לאנשים שבנו בתים בלי רישיון" | צפו

סגן השר יואב בן צור אמר כי מפלגתו מבקשת "לתת פסק זמן עם ההריסות של חוק קמיניץ". על פי הנתונים, בשנתיים האחרונות, מאז התיקון לחוק, חלה ירידה של קרוב ל-50% בהתחלות הבנייה הבלתי חוקית ברחבי הארץ

אלעד הומינר ישי אלמקייס ישי אלמקייס ואלעד הומינר, חדשות כיפה 17/03/21 16:12 ד בניסן התשפא

ש"ס נגד חוק קמיניץ: "לתת אופק לאנשים שבנו בתים בלי רישיון" | צפו
צילום: Flash90

סגן השר ממפלגת ש"ס, יואב בן צור, טוען כי המפלגה מתנגדת לחוק קמיניץ. בצילום שעלה היום (ד') לחשבון הטוויטר של "ערוץ כנסת", אמר סגן השר: "אנחנו מבקשים, לפתור, לתת פסק זמן עם ההריסות של חוק קמיניץ למשך שנתיים, בתאום עם הממשלה ובתאום עם (השופט) ארז קמיניץ - כדי לתת אופק לאנשים שבנו בתים בלי רישיון כדי שנוכל במשך השנתיים האלה לעשות להם הסדרה". עוד הוא אמר: "אחרי שנתיים מי שיבנה בלי רישיון יהרסו לו מיידית".

https://twitter.com/KnessetT/status/1372175838209249288?s=20

מתנועת רגבים נמסר לחדשות כיפה, כי "חוק קמיניץ הוכיח את עצמו מאז כניסתו לתוקף ככלי היעיל ביותר נגד התחלות בנייה לא חוקית. בשנתיים שחלפו מאז, הייתה ירידה של 50 אחוז בהיקפי הבנייה הבלתי חוקית".

עוד אומרים ברגבים כי "הממשלה החליטה לקבל מתווה מרוכך להחלת החוק, כשכל פגיעה נוספת בחוק קמיניץ, פוגעת בכלל אזרחי ישראל, כי הבנייה הבלתי חוקית היא זאת שמונעת הקמת תשתיות, סלילת כביש 6 ותשתיות לאומיות, וכל ניסיון פוליטי במטרה להשיג קולות על חשבון אזרחי ישראל הוא מעשה שלא יעשה".

תיקון החוק הפך את עבריינות הבניה לבלתי משתלמת

חוק קמיניץ, הוא תיקון 116 לחוק התכנון והבניה. בשנת 2016 הבינה ממשלת ישראל כי החוק הקיים לא פותר את בעיות הבניה, ומינתה צוות מומחים בראשותו של ארז קמיניץ, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, כדי לגבש המלצות חדשות לסעיפי העונשין של החוק. 

החוק אושר בשנת 2017, לאחר הליך חקיקה יסודי, והגדיר מחדש את צורת האכיפה. תיקון החוק הפך את עבריינות הבניה לבלתי משתלמת. הדבר קרה בזכות שני עניינים: 1. בזכות היכולת להטיל קנסות מנהליים ללא כול צורך בהליך משפטי. 2. בהגדלה ניכרת של סכומי הקנסות. 


(ח"כ יוסי טייב מש"ס, באולפן כיפה)