התכנית הכלכלית של נתניהו: מענקים והורדת מסים לעסקים

ראש הממשלה חשף את התכנית הכלכלית שלו "להזנקת כלכלת ישראל" ביום שאחרי הקורונה. בין סעיפי התכנית: תמרוץ מעסיקים ומובטלים לחזור לעבודה, הקפאת מע"מ לעסקים והשקעה בחינוך. בראיון לחדשות כיפה אמר: "אני לא יכול להעביר את התכנית בגלל ממשלה פריטטית"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 15/03/21 21:41 ב בניסן התשפא

התכנית הכלכלית של נתניהו: מענקים והורדת מסים לעסקים
צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו חשף הערב (ב') את תכניתו הכלכלית "ליום הראשון של הממשלה שנקים". נתניהו פתח את דבריו והזכיר כי מנכ"ל פייזר אלברט בורלא, אמר שהוא אובססיבי, "הוא צדק", אמר. "כמו שהייתי אובססיבי לגבי הבאת החיסונים - ככה אני אובססיבי לגבי הזנקת הכלכלה". 

נתניהו לחדשות כיפה: "לא יהיה סגר נוסף. פסח חופשי עם המשפחות" | הריאיון המלא

בראיון לחדשות כיפה, אמר היום ראש הממשלה כי אינו יכול להעביר את תכניתו הכלכלית, "אפילו את החלק הראשון שלה, בגלל שאני עם ממשלה פריטטית, ממשלת רוטציה. אני מבקש את התמיכה של האזרחים, להקים ממשלת ימין רחבה, חזקה, שתזניק את הכלכלה, בראשות ליכוד חזק בהנהגתי, ובלי רוטציה ובלי לפיד".

התכנית הכלכלית של ראש הממשלה:

  • 15 מיליארד שקלים מענקים למשקי הבית - מענקים מיידיים לכל ישראלי - 750 למבוגר, 500 לילד, עד לילד הרביעי.
  • מענקים לעסקים ועצמאים - תמרוץ מעסיקים ומובטלים לחזור לעבודה ולצאת מהחל"ת.
  • הורדת מסים - הורדת מיסים דרמטית לעסקים קטנים ובינוניים והקפאת המע"מ לחצי שנה.
  • השקעה בעתיד - הכשרת עובדים על חשבון המדינה למקצועות העתיד
  • השקעות ענק בכלכלת ישראל - בנוסף ל-40 מיליארד שקלים שכבר הובטחו מהאמירויות ומיליארדים מהגז. הכסף יושקע ברובוטיקה, דור 5, אינטליגנציה מלאכותית, באנרגיה נקיה ובמפעלי חיסונים.
  • חינוך - השקעות מאסיביות בחינוך ילדים למקצועות העתיד: מדעים, טכנולוגיה, מתמטיקה, בתכנות ועוד. 

מוקדם יותר היום, הכריז נתניהו בגל"צ כי הוא ישב בראשות הקבינט הכלכלי בממשלה הבאה שיקים. "המשימה הגדולה שלנו כרגע היא לחלץ את העסקים, העצמאים והאזרחים שנפגעו בקורונה במטרה להזניק את כלכלת ישראל", אמר.