החזרה לשגרה: מקדם ההדבקה עומד על 0.76

הירידה בתחלואה ממשיכה: 2.4% אחוז בדיקות חיוביות. 1,339 חולים מאומתים חדשים ו642 חולים במצב קשה. "החיסונים הם הכלי היעיל ביותר להפחתת תחלואה קשה, גם עבור מחלימים"

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 15/03/21 09:21 ב בניסן התשפא

החזרה לשגרה: מקדם ההדבקה עומד על 0.76
פתיחת המשק, צילום: נתי שוחט, פלאש 90

פתיחת המשק הנרחבת לא פוגעת בנתוני התחלואה הנמוכים. משרד הבריאות פרסם היום (ב') את עדכון מדדי התחלואה. מקדם ההדבקה ירד ועומד על 0.76, גם אחוז הבדיקות החיוביות עומד על אחוז נמוך של 2.4%.

מצב החולים עומד על 1,339 חולים מאומתים חדשים ו642 חולים במצב קשה. דו"ח אמ"ן מעדכן: מספר המאומתים ומספר החולים במצב קשה ממשיכים במגמת ירידה, אך היקף התחלואה עודנו גבוה יחסית ויש להיזהר משאננות. שיעור הבדיקות החיוביות נמצא בירידה מתמשכת ומקדם ההדבקה ירד בחדות בשבוע האחרון. סימנים אלה מעידים על צמצום בהיקף ההדבקות. מספר החולים במצב קשה גבוה יחסית (כ-650 בממוצע שבועי), אך ממשיך לרדת בהדרגה. חרף ההתפתחויות החיוביות, המשך ההקלות עלול להביא לעלייה מחודשת בתחלואה, בעיקר אצל אלו שטרם חוסנו. 

אמש דיבר פרופסור נחמן אש במסיבת עיתונאים והתייחס לחגים הקרובים: "פסח וחודש הרמדאן בפתח. ליל הסדר עוד פחות משבועיים", אמר הפרויקטור, והכריז כי "לאור מדדי התחלואה הטובים, ניתן לחגוג את פסח בצורה סבירה. לא צפויות עוד הגבלות בפסח. בבתי הכנסת נמשיך תחת התו הירוק או מגבלות ההתכנסות לפי בחירה. האירוח בבתים צפוי להישאר תחת מגבלות ההתקהלות הקיימות, האירועים במלונות תחת מתווה התו הירוק עם האפשרות לילדים עם בדיקות".