אוחנה תוקף: היועמ"ש פעיל במפלגות רק לא ביבי

השר אמיר אוחנה טוען כי היועץ המשפטי לממשלה רוצה להתערב בבחירות ולמנוע הצבעה לליכוד. ותקף: "הוא יועץ, הוא צריך לייעץ לממשלה - אני לא צריך יועץ כדי שיפסוק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/03/21 08:57 ב בניסן התשפא

אוחנה תוקף: היועמ"ש פעיל במפלגות רק לא ביבי
אמיר אוחנה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה התראיין הבוקר (ב') ל-103 FM ותקף את היועמ"ש  "פועל בניגוד ענייניים ומתנהג כמו שחקן פוליטי". אוחנה נשאל אם היועץ המשפטי לממשלה רוצה להתערב בבחירות ולמנוע הצבעה לליכוד, והשיב: "כן, נכון, אמת. אני אומר את זה בפה גלוי. גם ההגונים שמצביעים רק לא ביבי מכירים בכך, אבל להם זה לא מפריע". והוסיף: "היועמ"ש פעיל במפלגות רק לא ביבי. כל מה שהוא יכול לעשות כדי שנתניהו לא יהיה ראש ממשלה הוא יעשה".

אמש שלח היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מכתב לוועדת הבחירות המרכזית בו הוא מבקש לאסור את השימוש בקמפיין הליכוד בו השימוש של הסלוגן "חוזרים לחיים". היועמ"ש טען כי מדובר בהפרת חוק הבחירות והוא משתמש בקמפיין הלאומי של משרד הבריאות לתעמולת בחירות.

השר תקף את החלטת היועץ המשפטי לממשלה על כך שפסל את השימוש בסיסמה 'חוזרים לחיים' בקמפיין הליכוד: "היועמ"ש קובע את החוק, הוא הרי מחוקק נכון? אפשר ללכת צעד קדימה, הוא יכול לאסור לשלשל פתק מחל לקלפי. לפי איזה חוק הממשלה חייבת לציית להנחיות היועץ? הוא יועץ, הוא צריך לייעץ לממשלה". והדגיש: "צריך יועצים, גם אני צריך יועצים. אבל אני לא צריך יועץ כדי שיפסוק, כי האחריות היא עליי".

השר אוחנה התייחס לטיפול המדינה בקורונה וטען כי "ביחס למדינות בגודל שלנו, ישראל סבלה פחות מתמותה בגלל מערכת הבריאות וסיבות נוספות". אך הבהיר כי נוצר כשל בהסברה, "ממשלה לא מנצחת קורונה, ציבור מנצח קורונה, ואילו ההיענות הציבורית להנחיות של הממשלה הייתה טובה יותר, אני מניח ואפילו בטוח שהיו לנו הרבה פחות קורבנות. כל קורבן הוא עולם ומלואו". 

בנוסף אוחנה טען כי הניסיון לחפש את 'הכישלונות' של הממשלה הם חלק מקמפיין בחירות. "אנחנו יוצאים מזה, אנחנו מחוסנים, יוצאים החוצה מהאירוע הזה, אבל כמובן שעל זה אנחנו נדבר פחות".