אדלשטיין: "אין שום סיבה להניח שיהיה סגר עד פסח"

שר הבריאות מספר כי זו פעם ראשונה שהוא מופתע לטובה מהקורונה: "קורה לנו אותו הנס שכולנו חלמנו עליו - נס החיסונים." ומעריך כי בתוך כמה חודשים יתחילו חיסוני ילדים

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 14/03/21 08:56 א בניסן התשפא

אדלשטיין: "אין שום סיבה להניח שיהיה סגר עד פסח"
יולי אדלשטיין, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

הנתונים המעודדים שמתפרסמים מדי יום עם מגמת ירידה ברורה במספר החולים הקשה ובמקדם ההדבקה מביאים את שר הבריאות, יולי אדלשטיין לתת אופטימיות להמשך ההתנהלות עם מגפת הקורונה. בראיון שקיים היום (א') ל- 103FM אמר: "אין שום סיבה להניח שיהיה סגר עד פסח. אנחנו בנתונים מאוד מעודדים. קורה לנו אותו הנס שכולנו חלמנו עליו - נס החיסונים. יותר מחמישה מיליון אנשים טובים באו והתחסנו ובזכות הצעד הזה אנחנו נמצאים עכשיו איפה שאנחנו נמצאים".

אדלשטיין שבשבועות האחרונים דיבר על גישה מחמירה וטען כי הקורונה נמצאת לעוד זמן רב, סיפר כי נתוני התחלואה מפתיעים אותו לטובה: "פעם ראשונה אני מופתע לטובה, ותמיד כיף להיות מופתע לטובה. זו זכות גדולה בעולם להיות ראשון בחיסונים. אבל יש גם בעיה קטנה אין לי את מי לשאול וכל העולם שואל אותי שאלות כמו מה קורה כשרק מחצית מהאוכלוסייה מחוסנת וכן האלה וכן האלה. אנחנו אין לנו את מי לשאול, ואנחנו לומדים תוך כדי תנועה".

 

"כולם מחפשים תמיד איפה השפעת הבחירות על הקורונה, אז הינה זאת השפעת הבחירות"

בדבריו של אדלשטיין הוא מספר כי הבחירות השפיעו על הקורונה בעניין פתיחת נתב"ג: "כולם מחפשים תמיד איפה השפעת הבחירות על הקורונה, אז הינה זאת השפעת הבחירות. בחיים משרד הבריאות לא ביקש לפתוח את שדה התעופה". והוסיף: "הסבירו לנו שלא ניתן לעצור אזרחים ישראליים בחו"ל מלבוא ולהצביע. אנחנו מנסים לשלוט במספרים כמה שרק אפשר. כרגע מדובר בכ־3,000 איש, ויש לנו צמידים אלקטרונים, ואנחנו מנסים לשלוט בשביל לא להכניס לכאן מוטציות. כן. אנחנו כרגע נמצאים במצב של פיילוט ועובדים בכל הכוח על להרחיב אותו ולהביא עוד צמידים. לצערי הרב רק משרד הבריאות כרגע במצב של קורונה בעוד כל השאר עובדים כרגיל ולא במיוחד ממהרים, אבל אנחנו נתגבר".

האופטימיות שאדלשטיין מדבר עליה לא מונעת ממנו לומר כי המסכות יישארו ואינו מקבל את הרעיון של ביטולם במרחב: "לא אמליץ על ביטול מסכות בחוץ, מי שיסיר את המסכות הם יהיו אותם אנשים שלא התחסנו שמצפצפים על ההנחיות ומחפשים בכל רגע לפגוע. יש לנו יותר ממיליון אנשים שהם ברי חיסון ולא הגיעו להתחסן ויש לנו 2.5 מיליון ילדים שלא אשמים בכלום, ולכן במצב הזה אני לא רואה שום סיבה להוריד את המסכות, זה רק יגביר את התחלואה".

והוסיף על חיסוני הילדים כי "אנחנו מעריכים תוך כמה חודשים, למרות שעדיין אין תוצאות רשמיות לניסויים שמתקיימים גם בפייזר וגם במודרנה"