קידוש השם: משלחת הסיוע הישראלית פועלת בגינאה המשוונית

משלחת הסיוע של צה"ל, משרד הבריאות ומשרד החוץ יצאה למדינה במרכז אפריקה, כדי להעניק סיוע רפואי לנפגעים הרבים מסדרת הפיצוצים בעיר באטה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 11/03/21 19:39 כז באדר התשפא

קידוש השם: משלחת הסיוע הישראלית פועלת בגינאה המשוונית
פעילות המשלחת הישראלית בגינאה המשוונית, צילום: דובר צה"ל

משלחת סיוע משותפת של צה"ל, משרד הבריאות ומשרד החוץ, המריאה אתמול לעיר באטה שברפובליקת גינאה המשוונית שבמרכז אפריקה, זאת לאחר החלטת הדרג המדיני על יציאת המשלחת בעקבות סדרת פיצוצים שאירעו לפני מספר ימים במחסן נשק בבסיס צבאי בעיר באטה, מהם נהרגו ונפצעו רבים.



חיל הרפואה, אשר לראשונה משנת 1999 קיבל את האחריות על משלחת שכזו, ערך הכנות מקיפות הכוללות הקמתם של שני צוותי טיפול, בהם גורמי מקצוע מכלל התחומים הרלוונטיים וכן ציוד רפואי נלווה. המשלחת מתמקדת כעת בהענקת טיפול רפואי מציל חיים בבתי חולים בעיר, בהובלתם של אנשי סגל רפואי מיומנים ומומחים לטיפול בפציעות.

על המשלחת מפקד סגן קצין הרפואה הראשי, אלוף-משנה ד״ר נעם פינק והיא מונה כ-60 חברים, רובם רופאים ואחיות מחיל הרפואה ומבתי החולים השונים בארץ, אשר הוקצו על ידי משרד הבריאות וכן פרמדיקים מארגון מד"א. המעטפת למשלחת תנוהל בידי מפקדים מפיקוד העורף, מחטיבת החילוץ וההדרכה, אשר מהווים את מוקד הידע הלאומי בנוגע למשלחות סיוע למדינות שונות בעולם.

חברי המשלחת פועלים במחלקות השונות בבתי החולים

חברי המשלחת פועלים במחלקות השונות בבתי החוליםצילום: דובר צה"ל

מירב הפעילות מתמקדת בפן הרפואי

מירב הפעילות מתמקדת בפן הרפואיצילום: דובר צה"ל

יש שיתוף פעולה עם אנשי המקצוע המקומיים

יש שיתוף פעולה עם אנשי המקצוע המקומייםצילום: דובר צה"ל

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן