פרופ' חזי לוי: נפתח כיתות בערים אדומות עם יותר מ-75 אחוזי מתחסנים

מנכ"ל משרד הבריאות התייחס במסיבת עיתונאים לנתונים התחלואה שממשיכים לרדת, במקביל למבצע החיסונים ולפתיחת המשק ואיחל: "בואו נשמור על עצמנו ונעשה שפסח יהיה חג יציאה לחירות, ונהיה יותר בני חורין"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 11/03/21 16:03 כז באדר התשפא

פרופ' חזי לוי: נפתח כיתות בערים אדומות עם יותר מ-75 אחוזי מתחסנים
פרופ' חזי לוי: הטלת סגר עדיין על הפרק., צילום: פלאש 90

מנתוני משרד הבריאות שהתפרסמו הבוקר (ה') עולה כי אחוז הבדיקות הבדיקות החיוביות ממשיך בירידה ועומד כעת על 2.9 אחוזים. מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי ערך היום (ה') מסיבת עיתונאים בה התייחס לנתונים המעודדים ואמר בפתח דבריו: "אני שמח לומר הפעם בנימה אופטימית יותר שמגמת הירידה בתחלואה מבחינת המאומתים ואחוז המאומתים והחולים הקשים והמונשמים - נשמרת. לשמחתנו הרבה, זה מאפשר לנו להמשיך באורך החיים שיצרנו לאחר ההקלות בסגר". 

"לצערי יש עדין נשים בהריון שחולות", הוסיף פרופ' לוי, "דבר שמדגיש את הצורך להישמר ולהתחסן גם בהריון, ויש ילדים, מספר לא גדול, שנמצאים בבתי החולים. חלקם במצב מורכב. מרבית הילדים שנדבקים הם לא סימפטומים או במצב קל מאוד. ילדים שאינם מחוסנים יכולים ללקות במחלה".

מנכ"ל משרד הבריאות סיפר כי מבצע החיסונים הישראלי מעורר התפעלות ברחבי העולם ואמר כי, "אנחנו כרגע נמצאים עם מעל ל-5 מיליון אזרחים מחוסנים במנה הראשונה, וכמעט 4 מיליון מחוסנים במנה השניה. כ-90 אחוז מהאנשים מגיל 50 ומעלה, אותו גיל שהמחלות שם קשות ומורכבות יותר והתמותה גבוהה יותר - מחוסנים. אנחנו רואים ירידה בתחלואה ותמותה בגילים האלה. כ-3.6 מיליון מאזרחי ישראל כבר זכאיים לתו ירוק". 

פרופ' לוי התייחס למערכת החינוך שחזרה לפעילות מלאה בערים ירוקות, צהובות וכתומות וחשף כי, "בערים האדומות יחול שינוי, כשכיתות י"א וי"ב שאחוז המתחסנים בהם הוא מעל 75% - יוכלו לחזור ללימודים פרונטלים בקפסולות.  במקומות עם יותר מ-90 אחוזי התחסנות, התלמידים יחזרו גם ללא קפסולות". 

מנכ"ל משרד הבריאות התייחס לניסויים של חברות החיסונים על ילדים מתחת לגיל 12 וחשף כי הם יסתיימו לקראת חודש מאי: "אם זה יוכתר בהצלחה אני מעריך שעד סוף הקיץ נוכל להתחיל לחסן ילדים"

"אני רוצה לאחל לכולנו בריאות", סיכם פרופ' חזי לוי, "נאחל לכולנו שנשמור על הכללים, שנמשיך להתחסן, שנהיה אור לגויים גם בזה. אני יחד איתכם מתפלל שכשנאמר בליל פסח מה נשתנה, נאמר שאנחנו חוגגים את הפסח עם ילדינו, קרובי משפחתנו, ולא בזום כמו בשנה שעברה. זה תלוי בנו. בואו נשמור על עצמנו ונעשה שפסח יהיה חג יציאה לחירות, ונהיה יותר בני חורין. תודה וחג שמח".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן