הירידה בתחלואה ממשיכה: מקדם ההדבקה עומד על 0.85

אמ"ן מפרסם את דו"ח מדדי הקורונה והירידה העקבית בתחלואה: 675 חולים במצב קשה, ו-2,751 חולים מאומתים חדשים. על אף הבשורה המעודדת, הדו"ח מזהיר: "היקף התחלואה עודנו גבוה ויש להיזהר משאננות"

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 11/03/21 09:48 כז באדר התשפא

הירידה בתחלואה ממשיכה: מקדם ההדבקה עומד על 0.85
מאושפזי קורונה, צילום: shutterstock

תמונת המצב היומית של אמ"ן מתפרסמת היום (ה') וראה כי הירידה בכל הנתונים ממשיכה בעקביות: מקדם ההדבקה עומד על 0.85, מספר החולים קשה ירד ב-11 מאתמול ל-675 והתווספו 2,751 מאומתים חדשים בלבד. מתוך מסקנות הדו"ח עולה כי מבצע החיסונים ככל הנראה נותן את אותותיו.

על פי הדו"ח העדכני, שיעור המאומתים יורד בעקביות וגם מספר החולים במצב קשה יורד באיטיות. שיעור הבדיקות החיוביות - נמצא בירידה מזה כחודש ועומד על כ-4 אחוזים בממוצע שבועי, גם כאשר היקף הבדיקות הממוצע עלה משמעותית - סימן זה, לצד הירידה במקדם ההדבקה בימים האחרונים, ככל הנראה מעידים על צמצום ניכר בהיקף ההדבקות.

מספר החולים במצב קשה - גבוה יחסית (כ-700 בממוצע שבועי), אך ממשיך לרדת באיטיות. על הנתונים המעודדים, באמ"ן מזהירים כי ההתפתחויות החיוביות, והמשך ההקלות עלול להביא להרחבת ההדבקה ולעלייה מחודשת בתחלואה, בעיקר אצל אלו שטרם חוסנו: "היקף התחלואה עודנו גבוה ויש להיזהר משאננות".

"מומלץ למחלימים להתחסן בהקדם"

עוד עולה מהדו"ח כי החיסונים יעילים, בפרט עבור מחלימים. בדו"ח נכתב כי מחלימים מצויים בסיכון להדבקה חוזרת מהזן הדרום אפריקאי שנמצא בישראל וייתכן שגם מזנים נוספים הדומים לו, כגון הזן הברזילאי ועל כן מומלץ גם למחלימים להתחסן בהקדם. בדו"ח הדגישו כי עבור כל האוכלוסיה החיסונים הם הכלי היעיל ביותר להפחתת תחלואה קשה מהזנים המוכרים כיום. 

 

נתוני חיסונים גבוהים במיוחד

החיסונים יעליםצילום: Yonatan Sindel/Flash90

 

חיסוני קורונה ופריון

אמ"ן התייחסו בדו"ח לטענות לא מבוססות שנפוצו ברשתות החברתיות, לפיהן חיסוני קורונה עלולים להזיק לפריון.  "טענות אלו נעדרות בסיס מדעי וכלל לא מוכרות עובדות בעת הזו המצביעות על פגיעה אפשרית (ואף לא תיאורטית) בפוריות הגבר או האישה כתוצאה מהחיסונים המוכרים, ואף לא מוכר כל מנגנון ביולוגי משכנע היכול להצביע על אפשרות כזאת", כך דברי הדו"ח.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן