בקרוב: ייפסקו איכוני השב"כ

משרד הבריאות הסכים להפסקת איכוני השב"כ, אך ורק לאחר שמספר הנדבקים היומי ירד מתחת ל-1,000 או כשהיקף איתור החולים מצד השב"כ ירד אל מתחת ל-5% למשך שלושה שבועות

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 11/03/21 08:10 כז באדר התשפא

בקרוב: ייפסקו איכוני השב"כ
צילום: shutterstock

משרד הבריאות הסכים היום (ה') להפסקת איכוני השב"כ לאיתור חולי קורונה, כחלק מהמאבק בנגיף. הסכמת משרד הבריאות להפסקת האיכונים נקבעה רק לאחר שמספר הנדבקים היומי ירד מתחת ל-1,000 נדבקים, או כשהיקף איתור החולים מצד השב"כ ירד אל מתחת ל-5% למשך שלושה שבועות. 

על פי הפרסום בישראל היום, ההערכות הן כי בעוד כשלושה שבועות השימוש באיכונים צפוי להסתיים ויופסק לחלוטין. כבר משבת האיכונים יבוצעו באופן מוגבל, עבור חולי קורונה המוגדרים כ"מתחמקים" מחקירות אפידמיולוגיות, בלבד.

ההחלטה התקבלה בוועדת השרים לענייני שב"כ, בהתאם לפסיקת בג"ץ שקבעה כי האיכונים יחולו רק על מי שלא ישתפו פעולה בחקירה אפידמיולוגית. בוועדה נקבע כי יאוכנו מי שידווחו על אפס מגעים, או מאומתים שלא ניתן היה ליצור עימם קשר או לערוך להם חקירה אפידמיולוגית.

יו"ר הוועדה, השר אלי כהן אמר: "ההחלטה על שימוש סלקטיבי בכלי השב"כ היא הודות למערך התחקור האפידמיולוגי האנושי, למבצע החיסונים ולמגמת הירידה בתחלואה. השימוש בכלי השב"כ עד עתה היה חיוני במאבק בנגיף הקורונה, ובזכותו אותרו 100 אלף חולים ונמנעו יותר מ-98 אלף חולים חדשים, 2,000 חולים במצב קשה ו-750 מקרי תמותה".