בנט: "אף אחד שם לא ילמד אותי להיות ימין" | סמוטריץ': "שקרן"

שני החברים הפכו ליריבים פוליטיים, וההתבטאויות הנחמדות התחלפו באמירות קשות. "זאת יהדות מקרבת? זאת יהדות מתנשאת", תקף בנט. סמוטריץ': "מי שאומר שהוא הולך לייצג את הציונות הדתית בממשלה הבאה עם יאיר לפיד, תסלחו לי, הוא שקרן"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/03/21 09:00 כו באדר התשפא

בנט: "אף אחד שם לא ילמד אותי להיות ימין" | סמוטריץ': "שקרן"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הפוליטיקה הישראלית ידעה הרבה חברויות שהפכו עם השנים ליריבויות פוליטיות מרות, ובתקופה האחרונה אנחנו עדים למציאות כזו גם בקרב המגזר הסרוג. יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', מי שישבו יחד באותה מפלגה עד לפני חודשים ספורים, קידמו יחד את אותם הערכים ואף שבחו איש את רעהו מדי פעם בפעם, הפכו משותפים ליריבים.

הקרבות של השניים עלו שלב נוסף, ובהקלטות שנחשפו הבוקר בכאן חדשות, ניתן לראשונה לשמוע את סמוטריץ' מכנה את בנט "שקרן". זה התחיל בשבוע שעבר כשיו"ר ימינה דיבר על יו"ר הציונות הדתית, ובעיקר על איך סמוטריץ' ומקורביו מתייחסים אליו ואל הרמה הדתית שלו.

"אף אחד שמה לא ילמד אותי מה זה להיות ימין, מה זה להיות  ציונות דתית ושיפסיקו כבר למדוד את גודל הכיפה שלי. מה זה הדבר הזה? זאת הדרך? זאת יהדות מקרבת? זאת יהדות מתנשאת, זאת יהדות מתבדלת, זאת היהדות יהירה, וזה לא מה שהציונות הדתית מאמין בו", אמר בנט בכעס, כמעט בצעקות.

לאחר שבנט קורא לסמוטריץ' יהדות מתנשאת ויהירה, תגובתו של סמוטריץ' הגיעה בשיחת זום עם  פעילים, והתייחסה לאפשרות שמדברים עליה בימינה, להקים ממשלה עם יאיר לפיד ובכל זאת להצליח לקדם מדיניות ימין. 

"הולכים להרפתקאות פוליטיות עם השמאל, ועם כל הכבוד מי יהיה ראש ממשלה זה חשוב, זאת שאלה משנית. מה יהיה ההרכב הקואליציוני, מה יהיה המכנה המשותף הערכי ומה יהיו ההסכמים הקואליציוניים, זאת השאלה". 

סמוטריץ' המשיך לתקוף וכינה את בנט שקרן: "מי שאומר שהוא הולך לייצג את ערכי הציונות הדתית בממשלה הבאה, והוא אומר שהוא הולך לעשת את זה עם יאיר לפיד, תסלחו לי, שקרן. אי אפשר לעשות את זה עם יאיר לפיד. עם יאיר לפיד אפשר לשים הכל בצד ולהתעסק אולי בכלכלה ובקורונה, גם זה לא. תסתכלו את הממשלה האחרונה, זה היה הרציונל שלה".